JuGeun Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvis du finner meg en sitat fra Bibelen eller det gamle testamentet som sier at kristne/jødiske ikke skal være venner med muslimer, så skal jeg være enig med deg. Men så vidt meg bekjent, står det ikke noe slikt, og da kan jeg ikke se hvordan Islam er likeverdig Kristendom, osv. Du syns ikke det er litte grann uredelig å kreve at det i Bibelen skal stå kristne ikke skal være venner med muslimer, av rent anakronistiske årsaker? Jeg kan faktisk garantere at muslimer ikke er nevnt med et eneste ord i hverken GT eller NT. Derimot står det mye annet spennende. Eksempelvis: 5Mos 07,3 Du må ikke komme i svogerskap med dem, ikke gi din datter til en av deres sønner og ikke ta noen av deres døtre til kone for din sønn, Hele dette kapittelet, med tittelen: "Guds utvalgte folk" er for øvrig fullt av slike vennskapelige ytringer om hvordan leve i harmoni med ingen andre enn seg selv. Nå har jeg hverken tid eller plass til å ta for meg alle slike bibelsitater, men jeg har ett til som er relevant for dagens debatt: Under tittelen: "Den som spotter Herrens navn, skal dø" 3Mos 24,10-23 Før spotteren ut av leiren! Alle som hørte spottordene, skal legge hendene på hans hode, og hele menigheten skal steine ham. Så skal du si til israelittene: Når noen forbanner sin Gud, fører han synd over seg. Og den som spotter Herrens navn, skal dø hele menigheten skal steine ham. Enten han er innflytter eller født i landet, skal han steines når han spotter Herrens navn. (...) Dette sa Moses til israelittene, og de førte spotteren utenfor leiren og steinet ham. Israelittene gjorde som Herren hadde befalt Moses. Lenke til kommentar
hulder Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvis du finner meg en sitat fra Bibelen eller det gamle testamentet som sier at kristne/jødiske ikke skal være venner med muslimer, så skal jeg være enig med deg. Men så vidt meg bekjent, står det ikke noe slikt, og da kan jeg ikke se hvordan Islam er likeverdig Kristendom, osv. Du syns ikke det er litte grann uredelig å kreve at det i Bibelen skal stå kristne ikke skal være venner med muslimer, av rent anakronistiske årsaker? Jeg kan faktisk garantere at muslimer ikke er nevnt med et eneste ord i hverken GT eller NT. Derimot står det mye annet spennende. Eksempelvis: 5Mos 07,3 Du må ikke komme i svogerskap med dem, ikke gi din datter til en av deres sønner og ikke ta noen av deres døtre til kone for din sønn, Hele dette kapittelet, med tittelen: "Guds utvalgte folk" er for øvrig fullt av slike vennskapelige ytringer om hvordan leve i harmoni med ingen andre enn seg selv. Nå har jeg hverken tid eller plass til å ta for meg alle slike bibelsitater, men jeg har ett til som er relevant for dagens debatt: Under tittelen: "Den som spotter Herrens navn, skal dø" 3Mos 24,10-23 Før spotteren ut av leiren! Alle som hørte spottordene, skal legge hendene på hans hode, og hele menigheten skal steine ham. Så skal du si til israelittene: Når noen forbanner sin Gud, fører han synd over seg. Og den som spotter Herrens navn, skal dø hele menigheten skal steine ham. Enten han er innflytter eller født i landet, skal han steines når han spotter Herrens navn. (...) Dette sa Moses til israelittene, og de førte spotteren utenfor leiren og steinet ham. Israelittene gjorde som Herren hadde befalt Moses. 5588689[/snapback] Hvor er logikken i at Islam skal være nevnt i Bibelen som kom før Islam. I Koranen så står det om Kristendommen og Jødedommen. Muslimer ser på Jesus og Moses som hellige profeter og alle de 3 religionene er ganske like, men Islam er den religionen som er yngst, men dog eldst i sin væremåte. Sex før ekteskapet er fortsatt ulovlig i Islam, det er selvsagt i Kristendommen også, men det gjør ikke så mye lengre siden vi er i det 21. århundre. I Bibelen så står det at man ikke skal spise svinekjøtt, men det bryr ingen seg om idag. Til Sir Winston: Du sier du ikke er rasist/nazist flere ganger i dine innlegg. Du understreker det altfor mye, at du fremstår som en rasist/nazist desverre. Det vet du sikkert også, du snakket vel ironisk kanskje . ------------------------- On Topic: Alle mennesker er like mye verd, og jeg vil aldri forandre mitt syn på et land med flere forskjellige folk med forskjellige kulturer. Det riker vårt samfunn. Orker ikke det samme helt til jeg dør...bring them on PS! FØLG LOVENE DA... Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Alle mennesker er likeverdige, alle religioner er likeverdige.Hvis du finner meg en sitat fra Bibelen eller det gamle testamentet som sier at kristne/jødiske ikke skal være venner med muslimer, så skal jeg være enig med deg. Men så vidt meg bekjent, står det ikke noe slikt, og da kan jeg ikke se hvordan Islam er likeverdig Kristendom, osv. For det står jo svart på hvitt i Koranen at muslimer ikke skal være venner med jøder og kristne. Dette er kun et eksempel, for jeg stiller meg svært skeptisk til påstanden om at all religioner er likeverdige. 5586487[/snapback] Jeg har allerede lagt ut over 20 sitater fra Bibelen som omhandler hvordan alle som ikke tror på Gud slik Bibelen tolker Gud skal straffes med steining, død, eller evig pinsel i helvete. Bibelen (DGT + DNT) godtar heller ingen tolkninger etter DGT+DNT. Mosebøkene (jødisk tro) godtar heller ingen tolkninger som måtte komme etter Mosebøkene. Altså, alle skrifter/religioner som bygger videre, er ikke ansett som tro i følge Mosebøkene, og Bibelen. Jødene godtar dermed ikke de kristne, de kristne godtar dermed ikke muslimer, og muslimer (Koranen) godtar ikke Bibelen eller Mosebøkene som den rette tro og dermed som noe annet enn bare tolkninger, ettersom Koranan kom til slutt som Guds direkte ord (ikke tolkning) til Muhammed. Alle 3 stammer fra samme Ulla, har den samme Guden, alle har Adam & Eva, og profeten Moses, og derfra spriker det i alle veier mellom de 3 religionene og derfra respekterer de heller ikke hverandre og klarer ikke å bli enige om noe som helst, og alle 3 religionene har sine egne skrifter som aktivt sier tydelig hvordan alle som ikke følger den troen skal steines, drepes, straffes og brennes i helvete. Det gir en helt mening til sitatet: "skyte seg selv i foten", ettersom det er egentlig det de gjør, siden de egentlig er i samme båt. Man kan si det slik, at Jødetroen, Kristendommen og Islam, er verdens største familiekrangel, for de er alle 3 basert på den samme historikken i grunnform, med den samme guden. I mine øyne, er det veldig ironisk. Endret 11. februar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
hulder Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Er ganske enig i deg der...men ikke ALLE krangler Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Nei, muslimer i oslo er pakistanere, somalere fra alle arabisktalende land (Irak, palestina, en rekke afrikanske land og mange flere)Disse har ikke danne gjenger sammen fordi de er muslimer. Så det finnes ikke muslimske pakistanske gjenger i Oslo? Det finnes ikke muslimske somalske gjenger? Det finnes ikke muslimske palestinske gjenger? 5586481[/snapback] Det der er vel hva man kaller ei logisk kortslutning? Er tveitagjengen en kristen gjeng? Er diverse gjengdannelser på beste vestkant kristne gjenger? Selv om medlemene i gjengen er muslimer så gjør ikke det gjengen muslimsk. Selv om alle kompisene mine er ateister så gjør det ikke gjengen vår til en ateistisk gjeng. Forsåvidt så har de fleste gjenger jeg kjenner til medlemer av forskjellige religioner. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Nei, muslimer i oslo er pakistanere, somalere fra alle arabisktalende land (Irak, palestina, en rekke afrikanske land og mange flere)Disse har ikke danne gjenger sammen fordi de er muslimer. Så det finnes ikke muslimske pakistanske gjenger i Oslo? Det finnes ikke muslimske somalske gjenger? Det finnes ikke muslimske palestinske gjenger? 5586481[/snapback] Akkurat som det finnes gjenger med norske gjenger som er kristne, religion har ingenting med saken å gjøre. Påenget er at disse "muslimske gjengene" deres ikke går rundt og banker opp folk (eller hva dere enn måtte tro de gjør) Pricks: Gi meg et godt navn som du mener passer på folk som ikke liker andre mennesker grunnet dems tro så skal jeg bruke det frem over Desuten er det vel de som bruker usaklige argumenter... EDIT: Olsen: Amen! Endret 12. februar 2006 av goliatmo Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Til HULDER: Åhh.. Hvordan klarte du å finne ut at jeg er en nazist og en rasist. Jeg tror du er smart jeg nå. Jeg elsker å piske jøder for morro på lørdagskvelden.. og enda bedre brenne dem mens jeg varmer grillpølsene mine på flammene. Istedenfor å snakke slik, skal jeg prøve å svare deg seriøst. Du er en av de småungene som har fått trøkka inn i øra dine fra du ble født at ALT og ALLE som sier noe imot folk som er brune i huden er rasister, nazister, stalinister og det som værre er. Hvis jeg må si det flere ganger så gjør jeg gjerne det. Glem det foreldra dine har sagt og les: Jeg, Sir Winston, er IKKE en nazist/rasist! Hadde jeg vært det så ville jeg ikke nekta for det. Det er tross alt ikke ulovlig å ha sine egne meninger. Når jeg mener nazist, mener jeg de tyske nasjonalistene som startet 2. verdenskrig. Jeg er en norsk nasjonalist. Jeg er stolt over mitt land og vår kultur. Det betyr ikke at jeg hater jøder og synes den ariske rasen "bare er best azza". En annen ting du nevnte: "Alle mennesker er like mye verd". - Det var dagens "smarteste" ord. Jeg hater når fjortisser sier slikt, de som ikke har sett hvordan verden virkelig er. Du føler deg sikkert som en "fredens gutt" da du sier slikt. Men selv ikke du og dine (idiotiske) meninger kan stoppe verdens grusomheter. Er dere ikke enig? Vell... Last ned et par filmer fra DENNE SIDEN. Mener du fortsatt at disse "menneskene" er like mye verd som alle andre? Du tenker kanskje så dypt at du tilgir disse for å gjøre noe slikt, men da er du like syk som dem. Jeg har selv vært soldat i et krigsherjet land for en del år siden. Og å høre på din kollega og venn som nettopp har fortalt deg hvor mye han gleder seg til å komme hjem og se sin nyfødte datter (Ja, som ble født mens han var der nede og kriget med meg) og sin kjæreste, mens i neste øyeblikk hvor han prøver å redde en sivil blir tatt av "de andre" og groteskt blir skutt i hodet... med armene bindt fast bak ryggen.. mens han roper "hjelp, hjelp, hjelp, værsåsnill la meg leve"... Det skjærer så grenseløst dypt ned i hjertet og jeg kommer ALDRI til å klare å glemme det. REDIGERT: Legg merke til en spesiell ting jeg nevnte med det dere sa at alle mennesker er like mye verdt. Vennligst forstå dette. Uansett hvor mye dere ønsker å tro det og uansett hvor mye dere lurer dere selv til å tro på det, ikke ha den meningen, for det er faktiskt ikke slik, at alle mennesker er like mye verd. For de dumme som ikke skjønner dette: - Hvem er mest verd av en som aldri har gjort noe galt, en som alltid er snill mot medmennesker, enn en som har kappet av hodet på en totalt uskyldig med en liten kniv mens han roper med handen knyttet om håret på det kroppsløse hodet "Allah akhbar, Allah akhbar"? (Eksempelet er tatt fra en film på linken jeg ga) (Jeg vet ikke hvordan Allah akhbar skrives, men det uttales noe slikt og det betyr "Allah er stor") Endret 12. februar 2006 av Sir Winston Lenke til kommentar
Vigrid Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg vil gjerne verve deg inn i Vigrid, Sir Winston!! Alt du sier er noe vi står for (utenom det med jødene), men du har et godt grunnlag til å joine oss!! Vi i Vigrid er et etnisk/religiøst fellesskap som vil utvikle et Nordisk samfunn basert på Nordisk religion og Nordiske verdi- og kulturnormer, det vet jeg at du støtter Sir Winston. Vi vil ta vare på den Norske egenarten. Odin er stor og vi er hans utvalgte folk! Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Det er en helt syk historie du har der som gjør at jeg skjønner godt at du stiller deg skeptisk til muslimer. Men de menneskene som gjør slike syke ting er mennesker som fra barndommen av har blitt proppet med propaganda om hvor syke og slemme folk fra vesten er. Selvfølgelig er det de gjør sykt og helt uakseptabelt og jeg ser selvfølgelig på videoene med sterk avsky. Men alle muslimer er ikke slik, de er helt vanlige mennesker. Selvom det finnes noen gale muslimer betyr ikke det at vi må hate helt vanlige mennesker fordi andre mennesker som har samme religion (men utfører den på en måte som ikke stemmer med religionens lover) gjør syke ting. Det blir som om jeg, som ikke liker bush, skulle begyne å hate alle amerikanere fordi de har e president jeg missliker. OBS: Jeg vil igjen understreke at jeg tar stor avstand fra henrettelsene! Formulerte obs'en litt bedere... Endret 12. februar 2006 av goliatmo Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det er en helt syk historie du har der som gjør at jeg skjønner godt at du stiller deg skeptisk til muslimer.Men de menneskene som gjør slike syke ting er mennesker som fra barndommen av har blitt proppet med propaganda om hvor syke og slemme folk fra vesten er. Selvfølgelig er det de gjør sykt og helt uakseptabelt og jeg ser selvfølgelig på videoene med sterk avsky. Men alle muslimer er ikke slik, de er helt vanlige mennesker. Selvom det finnes noen gale muslimer betyr ikke det at vi må hate helt vanlige mennesker fordi andre mennesker som har samme religion (men utfører den på en måte som ikke stemmer med religionens lover) gjør syke ting. Det blir som om jeg, som ikke liker bush, skulle begyne å hate alle amerikanere fordi de har e president jeg missliker. OBS: Jeg vil igjen understreke at jeg tar stor avstand fra henrettelsene! Formulerte obs'en litt bedere... 5595346[/snapback] Ja, det er en selvfølge at det ikke er alle som gjør slikt. Men det er jo faktiskt islam, i bunn og grunn som er skyld i at disse menneskene ble tatt fra livet så unødvendig og ikke bare det, men på en helt syk og grotesk måte. Det kan ikke være bare på grunn av at de blir lært til å hate vesten. På siden ser du både asiatere og andre som blir henrettet. Når de gjør slike ting så er det stort sett for å få fram et budskap, med en advarsel. Man ser jo de har en "tale" før de går løs på personene med kniv og roper "Allah er stor". Jeg har aldri sett (i moderne tid) noen andre enn muslimer som har gjort slike ting, så her er det uten tvil islam vi må (eller burde) gjøre noe med. Jeg mener islam burde bli en forbudt religion i Norge. Dette ville satt i gang noe værre enn det som skjedde da en publiserte disse karikatur tegningene, men jeg mener at noe burde gjøres, selvom dette kanskje ikke var det beste forslaget. Jeg kan syte og klage over hvor mye jeg misliker islam og det er alltid et flertall som har en "fredligere" oppfatning. Men akkuratt nå vet jeg at snart vil noe skje med dette problemet. Jeg velger å kalle dette et problem for det er faktiskt det dette er. Vi står ovenfor et stort problem. Dette kan man se på hva som har skjedd i det siste. Muslimer over hele verden blir så utrolig provosert av noen stakkars tegninger. Hva blir det neste? Spørsmålet er ikke engang OM det skjer noe mer, men HVA og NÅR. Og hvis det skal fortsette slik vil det bli gjort noe med. Slike ting blir det krig av. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Ytringsfrihet eller ikke - Dette forumet er IKKE, jeg gjentar IKKE en rekrutteringskanal for Vigrid. Brukeren Vigrid får ikke se dagens lys på dette forumet mer. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Denne tråden settes på "hold" inntil videre for opprydding og oppklaring, samt brudd på bl.a. retningslinjer pkt 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg