Gå til innhold

Har du endret syn på multikulturalismen?

Anbefalte innlegg

Det kan være interessant å høre fra brukerne her, spesielt de som har frontet alle positive sider ved multikulturen som er tvunget ned over hodene på nordmenn de siste 30 årene. Spørsmålet er: Har de siste dagers hendelser endret synet deres? Eller vil dere fortsatt jobbe for at vi skal bli annenrangs borgere i nær fremtid?

5564675[/snapback]

Fjernet litt som gikk på person - pass på :) ~Moderator

on topic: Har man en ballast, et velfundert syn på en sak så skal det radikal informasjon til for å vurdere endring i sitt syn. Men dersom, som du antyder, man har et syn som er like syltynt og lett som et polyesterflagg som vaier alle veier i vinden avhengig av hva som er på tv, ja, så er det lett å endre syn ;)

Kan du regne ut den omtrentlige prosentandelen av "muslimer" i verden som deltar i "demonstrasjonene"?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du regne ut den omtrentlige prosentandelen av "muslimer" i verden som deltar i "demonstrasjonene"?

5573324[/snapback]

Det finnes jo 1,3 til 1,6 milliarder muslimer. Opp til 200 000 deltok i demonstrasjonene.

Rett meg om jeg tar feil. :)

Lenke til kommentar

5573324[/snapback]

Det finnes jo 1,3 til 1,6 milliarder muslimer. Opp til 200 000 deltok i demonstrasjonene.

Rett meg om jeg tar feil. :)

5575776[/snapback]

Det skulle vel bli en åttendedels promille.

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg påstå at den hvite rasen er best. Men se på negrene i USA. Alle de jentene du ser på hip-hop videoene som er deilige er halvt neger og halvt hvit. De blir mye penere med "hvitt blod" i seg. Mens de som er rene negre er stygge (Hertfall de fleste syns nå jeg).

Dette er helt idiotiskt sagt av meg, men jeg har alltid tenkt på det. Kanskje det er noe i den hvite rasen som er best. (Dette ville jeg sagt selvom jeg var er neger). Eller kanskje det bare virker sånn og kanskje negre syns svarte damer er MYE finere enn hvite. Bare en tanke. Jeg er ingen nazist/rasist.

Så etter det plager det meg at, spesielt muslimer, skal opprette gjenger i ung alder for å stjele og sloss. Ikke bare sloss gjeng mot gjeng, men angriper helt vanlige personer. Det virker som om de alltid er på utkikk etter noen som bare ser litt stygt på de, så de har en grunn til å banke de opp. Opplevd dette tusen ganger selv. Og jeg VET hva de vil, de vil kun sloss.

5564798[/snapback]

Mennesker ser verden subjektivt. Du foretrekker hvite, og syntes kristendom er den mest naturlige religionen osv. En som vokser opp i et muslimsk land med muslimske foreldre foretrekker islam. En svart foretrekker svarte. Det er mennesklig natur.

Det som er skremmende er når folk tror de er bedre enn andre, ikke respekterer andre kulturer. F.eks. når du i din tankeprosess her flørter med tanken at hvite er en bedre rase. Alle mennesker er likeverdige, alle religioner er likeverdige.

Det du sier om gjenger har jeg opplevd om hvite. Jeg var selv en kort periode i en hvit gjeng når jeg var ungdom. Gjengdannelser er også mennesklig natur, og hvite er helt like alle andre mennesker på det området.

Trist å se en voksen mann tenke og resonnere på den måten du gjør i ditt innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg vet bare at jeg blir mer og mer skeptisk til muslimer. Etter å ha sett hvordan flertallet av muslimer i Norge tydeligvis er fundamentalister (som vil demonstrere mot ytringsfriheten, og som krever at staten tar ansvar for det uavhengige aviser i landet trykker), så har jeg ikke noe særlig håp om at islam kan kombineres med vestlige demokratier. Hvis alle er fundamentalister, hvordan i all verden skal det være mulig?

Lenke til kommentar

Enkelte norske muslimer demonstrerer mot noe de mener er en krenkelse av et av deres helligste symboler. De demonstrerer også mot at karikaturene blei trykket utelukkende for å provosere. hva er galt med det?

Mange muslimer vil også demonstrere på fredag sammen med alle slags folk mot hat og for fred. Er det også et problem?

Norske muslimer har da vitterlig opptredt eksemplarisk i denne saken. Eller, du er kanskje en av de som mener at islamske ledere lyver når det de sier er bra?

Lenke til kommentar
Enkelte norske muslimer demonstrerer mot noe de mener er en krenkelse av et av deres helligste symboler. De demonstrerer også mot at karikaturene blei trykket utelukkende for å provosere. hva er galt med det?
Nei, ingenting direkte galt med det, men jeg kan ikke se at trykkingen av disse tegningene var noe usedvanlig krenkende, i forhold til tidligere ting. Blir en smule falskt oppblusset for min del. Det er først og fremst ytterliggående muslimer i midtøsten som trekker trådene på denne skandalen. Hvis vanlige muslimer i Norge følger dansen, er de jo bare nyttige idioter.

Mange muslimer vil også demonstrere på fredag sammen med alle slags folk mot hat og for fred. Er det også et problem?
Nei, men igjen, hvorfor akkurat nå?

Norske muslimer har da vitterlig opptredt eksemplarisk i denne saken. Eller, du er kanskje en av de som mener at islamske ledere lyver når det de sier er bra?
Muslimske ledere har løyet, som imamene i Danmark. Anser vel kanskje ikke Mullah Krekar som noen leder, men at han har sagt at dette betyr krig... nja, kan ikke se at det er så veldig eksemplarisk.
Lenke til kommentar

Flere av innleggene her bygger på fordommer, foreksempel at muslimer har store gjenger som bedriver vold og andre ulovligheter.

Jeg kan forsikre dere om at dette er feil :)

Og det at dere har venner som er brune i huden gjør ikke at dere ikke er rastister når dere hater alle muslimer!

Lenke til kommentar
Flere av innleggene her bygger på fordommer, foreksempel at muslimer har store gjenger som bedriver vold og andre ulovligheter.

Eh, javel? :!: Så det finnes ikke muslimske gjenger i Oslo? :whistle:

Og det at dere har venner som er brune i huden gjør ikke at dere ikke er rastister når dere hater alle muslimer!

vel, her snakker de om Islam som en rase, noe som gjør dem til rasister.

Det går ikke an å snakke om Islam som en rase, siden Islam ikke er en rase. Hvis du ikke vet andre ord en "rasist" for dem med fordommer, bør du kanskje skaffe deg en ordbok, siden rasisme inderlig ikke omfatter religion.

Lenke til kommentar

Eh, javel?  :!: Så det finnes ikke muslimske gjenger i Oslo?  :whistle:

Nei, muslimer i oslo er pakistanere, somalere fra alle arabisktalende land (Irak, palestina, en rekke afrikanske land og mange flere)

Disse har ikke danne gjenger sammen fordi de er muslimer.

vel, her snakker de om Islam som en rase, noe som gjør dem til rasister.

Det går ikke an å snakke om Islam som en rase, siden Islam ikke er en rase. Hvis du ikke vet andre ord en "rasist" for dem med fordommer, bør du kanskje skaffe deg en ordbok, siden rasisme inderlig ikke omfatter religion.

5586115[/snapback]

xenofob, fornøyd?

Lenke til kommentar
Det som er skremmende er når folk tror de er bedre enn andre, ikke respekterer andre kulturer. F.eks. når du i din tankeprosess her flørter med tanken at hvite er en bedre rase. Alle mennesker er likeverdige, alle religioner er likeverdige.

Hva legger du egentlig i å respektere andres religion?

Lenke til kommentar
Nei, muslimer i oslo er pakistanere, somalere fra alle arabisktalende land (Irak, palestina, en rekke afrikanske land og mange flere)

Disse har ikke danne gjenger sammen fordi de er muslimer.

Så det finnes ikke muslimske pakistanske gjenger i Oslo?

Det finnes ikke muslimske somalske gjenger?

Det finnes ikke muslimske palestinske gjenger?

:whistle:

Lenke til kommentar
Alle mennesker er likeverdige, alle religioner er likeverdige.
Hvis du finner meg en sitat fra Bibelen eller det gamle testamentet som sier at kristne/jødiske ikke skal være venner med muslimer, så skal jeg være enig med deg. Men så vidt meg bekjent, står det ikke noe slikt, og da kan jeg ikke se hvordan Islam er likeverdig Kristendom, osv.

For det står jo svart på hvitt i Koranen at muslimer ikke skal være venner med jøder og kristne.

Dette er kun et eksempel, for jeg stiller meg svært skeptisk til påstanden om at all religioner er likeverdige.

Lenke til kommentar

Kan sikkert stemme det at når først religionene har de forholdene de trenger for å praktiseres aggressivt, så er Islam den verste. Men det er vel en forskjell mellom teori og praksis her som ikke kommer helt frem. Vil tro norske andre, - og tredjegenerasjons muslimer ikke har noen betenkeligheter med å være venn med en av annen trosoppfatning. Hva som står i Koranen går mer og mer for det samme. I hvert fall på det punktet.

Lenke til kommentar

Såklart er vi bedre enn mange andre. Vi lever i verdens beste land og burde jo som gode borgere (de av oss som er det) av et vellfungerende samfunn med lover og rettigheter og likeverd ha det privilegiet det er å kunne kalle seg bedre enn barbere og kjeltringer, samme hvilket land de kommer fra. Jeg er bedre enn bla. Hitler, Mullah Krekar, Osama Bin Laden og Mao.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...