Fromage Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det kan være interessant å høre fra brukerne her, spesielt de som har frontet alle positive sider ved multikulturen som er tvunget ned over hodene på nordmenn de siste 30 årene. Spørsmålet er: Har de siste dagers hendelser endret synet deres? Eller vil dere fortsatt jobbe for at vi skal bli annenrangs borgere i nær fremtid? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har aldri vært så stor fan av folk fra "aggresive kulturer" (les de som er på idiotboksen hver kveld) så synet mitt er ikke så forrandret, men de får bare holde på så USA blander seg inn... Spesielt de som har frontet alle positive sider ved multikulturen som er tvunget ned over hodene på nordmenn de siste 30 årene. De typene der irriterer meg like mye som de vi ser på boksen, ikke at det har noe med saken å gjøre, men ville bare få sagt det Det er viktig å få fram at det er ikke "mannen i gata" vi ser på TVen om dagen, men de som tatt det 3 steg videre! Ekstremister, folk som vil ha politisk uro og andre som er generelt skutt i hodet er de vi må passe oss for. Selvsagt tenker folk fra f.eks Syria en god del annerledes enn oss fra nord, men de ferreste vil fyre på et flag eller ambasade av den grunn... Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke endret mitt syn. Mitt syn har vært det samme i alle år og det har ikke akkuratt blitt noe bedre etter hva som har skjedd i det siste. Det som også plager meg er at norske unge jenter føler seg mer tiltrukket av dem enn oss Nordmenn. Nå plager ikke det meg så mye, da jeg har kone og barn. Men om noen av døttrene mine hadde kommet hjem med en muslim, så skulle jeg dratt fram koranen og lest høyt opp med ropert alt som står der om hva de mener om kvinner og hvilket sykt syn de har på de. Heldigvis har jeg lært de litt vett selvom hele familien er klin gale (på en positiv måte ). Nå skal ikke jeg påstå at den hvite rasen er best. Men se på negrene i USA. Alle de jentene du ser på hip-hop videoene som er deilige er halvt neger og halvt hvit. De blir mye penere med "hvitt blod" i seg. Mens de som er rene negre er stygge (Hertfall de fleste syns nå jeg). Dette er helt idiotiskt sagt av meg, men jeg har alltid tenkt på det. Kanskje det er noe i den hvite rasen som er best. (Dette ville jeg sagt selvom jeg var er neger). Eller kanskje det bare virker sånn og kanskje negre syns svarte damer er MYE finere enn hvite. Bare en tanke. Jeg er ingen nazist/rasist. Så etter det plager det meg at, spesielt muslimer, skal opprette gjenger i ung alder for å stjele og sloss. Ikke bare sloss gjeng mot gjeng, men angriper helt vanlige personer. Det virker som om de alltid er på utkikk etter noen som bare ser litt stygt på de, så de har en grunn til å banke de opp. Opplevd dette tusen ganger selv. Og jeg VET hva de vil, de vil kun sloss. De snakker om at de har så stor respekt for de eldre og at den norske ungdommen har noe å lære der. Det er rein, skjær, spikka vrøvl og pølsevev. Eneste de vil ha er respekt, men de gjør seg aldri fortjent til det. Måten de skaffer seg respekt på om de ikke får det av alle de møter er å ty til vold. Jeg, en mann på snart 50 (46) år (Vell, jeg er fortsatt young and hong da ) og jeg synes den norske ungdommen er så god at man kunne ikke forvente mer av de. Kanskje litt mindre fyll og fanteri, men de lever jo bare livet de også slik som vi alle gjør uansett aldersgruppe. En ting til er at det er ekte nordmenn som har bygd dette landet. Derfor syns jeg det er forferdelig at noen overkristne idioter skal sitte å gi bort masse av pengene våre til andre land, enda jeg er sikker på at resten av Norge som ikke er kristne (Det er vel flesteparten av oss), ikke vil at de pengene først og fremst skal gå til slike mål. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Du har mange gode poeng her Sir Winston, og hadde du pakket det inn litt annerledes så hadde du sluppet at det før eller senere kommer inn en hardbarka debaterer (?) som vrir og vender på det du har sagt og får det til å høres negativt ut Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Du har mange gode poeng her Sir Winston, og hadde du pakket det inn litt annerledes så hadde du sluppet at det før eller senere kommer inn en hardbarka debaterer (?) som vrir og vender på det du har sagt og får det til å høres negativt ut 5564802[/snapback] Hehe, ja jeg kan tenke meg det Ingen kan si at jeg er nazist/rasist hvertfall for jeg har mange mørkhudede venner som er gode. Har vært borti en god del muslimer og jeg kan ikke fordra de! De er noe for seg selv.. En hjernevasket folkegruppe (stakkars) som tror de kan erobre verden bare fordi de har Allah med seg. Kan tenke meg de blir skuffa når de sprenger seg selv i en ung alder av 20 år, og ser at det ikke er en eneste jomfru av de 1000 de ble lovet Kristendommen vet jeg veldig lite om faktiskt for den intresserer meg langt opp i endetarmen. Jeg har blitt prakka på meg det tullet der igjennom den gamle norske skolen og jeg nektet å høre på det. Men det er vel slik at du aldri skal drepe (for da kommer du ikke til himmelen og blablabla), slik sier ikke koranen, der oppfordres det til å drepe. Nei, jeg blir helt ør i hodet av å tenke på at det i det heletatt er mulig å la en slik syk religion få eksistere i en så moderne verden. Endret 7. februar 2006 av Sir Winston Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Tror det Sir Winston egentlig vil fram til er at det er godt å blande litt, da får man litt av alt! Og det er jeg ganske enig med, jeg syns jenter som er en blanding av flere ting er som regel veldig pene. Ville ikke akkurat vinklet det på samme måte som Winston da... Men de siste dagene har jeg tatt meg tiden til å lese litt i Koranen. Jeg må si at jeg ble skuffet. Koranen er faktisk mye verre enn det jeg trodde, jeg som hadde gitt Islam en sjans. Der står det blant annet at en kvinne skal styres av mannen, at man skal mistenke jøder flest, at jøder og kristne skal man ikke være venner med, og at man må kjempe imot de som ikke følger Koranen inntil de betaler. Nifse greier som jeg aldri hadde greie på før. Jeg har bare hørt på disse muslimene som sier at Koranen er egentlig rolig og snill, men den er jo ikke det! Jeg har jo lest litt av den selv! Men når det er sagt, så står det kanskje en god del sånne ting i Bibelen også. Religion er noe herk. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke endret syn på multikulturalismen. Har aldri brydd meg om etnisitet eller religion før og jeg gjør det ikke nå heller. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg er ingen nazist/rasist. 5564798[/snapback] Du fremstår som en skikkelig rasist med kommentarer som "negere er stygge" og "bedre med hvitt blod i seg". Jeg har ingenting imot et multikulturelt samfunn så lenge vi klarer å ta oss av de som kommer inn i landet. Per dags dato klarer vi ikke dette og har skapt et problem for oss selv i form av kriminelle "innvandrere". Bare så det er sagt, jeg har mange venner som har en annen kulturell bakgrunn enn etniske nordmenn og mange venner som henger i de nynazistiske miljøene. Jeg er like glade i de alle som en. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Dersom man endrer sitt syn på verden på grunn av enkelthendelser, har man satt seg for dårlig inn i den i utgangspunktet. Det er slike folk som egentlig burde holdt kjeft etter min mening. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har alltid sett på blanding av kulturer som noe som er godt mulig, dersom man gjør det i rolig tempo og med en klar bevissthet om de problemer det vil føre med seg. Desverre har det vært slik i Norge at å snakke om problemene fort medfører stempel som fremmedfiendtlig. I det siste har jeg lurt på om utviklingen har gått for langt allerede. Spesielt alle gjengene blant våre nye landsmenns barn bekymrer meg. Jeg tenker at jeg ønsker ikke få barn som skal være nødt til å forholde seg til en virkelighet preget av slike gjenger. Jeg er skeptisk til at nordmenn i løpet av min levetid sansynligvis vil bli minoritet i eget land. Det er to grunner til det. Den første er at jeg vet ikke hvilket verdisett som kommer til å gjelde her i landet i fremtiden. Den andre grunnen er at jeg regner med det blir vold og opptøyer av slikt. Jeg tror grupper av nordmenn som føler seg okkupert i eget land vil sloss tilbake mot okkupantene. Jeg blir stadig mer skeptisk til fremtiden. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Har ikke endret syn og kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det heller. Jeg tenker lite på det norske flagget i brann, ei heller på hvor opprørt muslimene er av tegningene. Mine tanker går til uskyldige muslimer i Norge som nå møter større motbør enn noen gang, samt uskyldige nordmenn og dansker rundt omkring i verden som får livene sine snudd opp-ned på grunn av dette. Håper alle parter besinner seg snart! Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg er ingen nazist/rasist. 5564798[/snapback] Du fremstår som en skikkelig rasist med kommentarer som "negere er stygge" og "bedre med hvitt blod i seg". Jeg har ingenting imot et multikulturelt samfunn så lenge vi klarer å ta oss av de som kommer inn i landet. Per dags dato klarer vi ikke dette og har skapt et problem for oss selv i form av kriminelle "innvandrere". Bare så det er sagt, jeg har mange venner som har en annen kulturell bakgrunn enn etniske nordmenn og mange venner som henger i de nynazistiske miljøene. Jeg er like glade i de alle som en. 5564907[/snapback] Han utrykket seg kanskje litt feil her. Men jeg skjønner hva han mener. Mulatter (bindestreksbarn eller khva de nå vil bli kalt) er normalt sett de personene jeg synes er finest når jeg ser en på gaten. Normalt sett finere enn en etnisk norsk jente og\eller afrikansk ættet jente. De har liksom det beste fra begge "rasene". Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 De har liksom det beste fra begge "rasene". 5566825[/snapback] Stor penis og smal nese? :!: Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Sex som lokkemiddel, hmm.. har bestandig mistenkt at noen vil gi opp noen prinsipper hvis det stilles i utsikt å *ha seg litt edit: lagt til smiley Endret 7. februar 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Oppfordring: Diskuter på sak og ikke person nå . Dette er en debatt som lett kan spore av og inn på hva en person er og ikke er - det er ikke så lurt . Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Oppfordring: Diskuter på sak og ikke person nå . Dette er en debatt som lett kan spore av og inn på hva en person er og ikke er - det er ikke så lurt . 5567054[/snapback] Ok, skulle vel lagt til en smiley. En spøk, ikke vondt ment. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det var ikke noen spesielle jeg siktet til, var bare en generell advarsel pga trådens tema . Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ingenting i mot multikulturalisme men mener at det bør kunne forventes at lover og regler respekteres og at man legger igjen de delene av kulturen som er fullstendig uforenelig med sitt nye hjemland. Dersom dette ikke lar seg gjøre ser jeg helst at man lar være å komme hit. Jeg har ikke sansen for kvinner i burka, muslimske fanatikere og voldelige personer, men det har ingenting med rase å gjøre. Jeg mener bare at dersom man ønsker å bli del av et samfunn så må man akseptere at man må innordne seg i tillegg til at samfunnet også vil tilpasse seg endel aspekter ved andre kulturer. Som sagt mener jeg at dersom dette ikke lar seg gjøre så har man ingenting her å gjøre. De kan ikke forvente at vi skal bukke og skrape og tilpasse oss dem på måter som strider i mot vår kultur og folkesjel. Da kan de finne seg et annet sted å være. Jeg syns vi burde vært mye hardere mot kriminelle innvandrere. Dette fordi de skaper store problemer for alle med utenlandsk opprinnelse (eller utenlandsk utseende) som faktisk forsøker å bli en del av det norske samfunn og er villig til å gjøre en innsats. Jeg syns også at vi burde jobber mye, mye hardere for å få integrert våre nye landsmenn og gjøre det klinkende klart at kvinneundertrykkelse f.eks er fullstendig uakseptabelt her. De som kommer her med et åpent sinn, ønske om å delta i samfunnet og jobbe for føden og er villig til å lære seg språket, forstå kulturen vår og respektere lover og regler ønsker jeg velkommen med åpne armer. Jeg håper og tror at dette faktisk gjelder flertallet av de som kommer. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det siste innlegget sier så godt det jeg selv mener at jeg kan ikke annet enn å nikke . Lenke til kommentar
reverto Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det kan være interessant å høre fra brukerne her, spesielt de som har frontet alle positive sider ved multikulturen som er tvunget ned over hodene på nordmenn de siste 30 årene. Spørsmålet er: Har de siste dagers hendelser endret synet deres? Eller vil dere fortsatt jobbe for at vi skal bli annenrangs borgere i nær fremtid? 5564675[/snapback] Har vi hatt tretti år med udemokratiske valg, som jeg ikke vet om? Jeg spør bare. - Men. For å svare på spørsmålet ditt. Jeg vet ikke om de siste dagers hendelser har forandret noe særlig på synet mitt, men det har helt klart gjort meg mer oppmerksom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg