audi s4/a4 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 [Poenget mitt: Det er en grusom forskjell på å skulle dimensjonere strømopplegg til en 2x500W Zapco og en "2x500W" usCARVOR. Skjønner du hvor jeg vil? 5574525[/snapback] Jeg skjønner godt hvor du vil men det jeg tror er at du ikke har skjønt hvor jeg har gått det kan være mitt dårlige valg av ord her ser jeg og mangel på forklaring. Det virker som om dere tenker på alt annent av stereo(missforstå meg rett nå) Mens jeg i utgagspunkte snakker om hva jeg ville ha gjordt her. Sier ikke jeg vil bruke kondensator på alt jeg. Det er jo stor forskjell på om subbene er lettdreven eller ikke også, som jeg sa tidliger,det har vært greit å vite hva han hadde tenkt seg. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 For å si det på en annen måte da.. Jeg hadde tidligere __noen_og_20__ kvadratskabel og kondis, da virra den opp og ned etter bassen (og lysa i/på bilen) bytte til 50kvadrat, 88amp dynamo og 85 amp batteri, da var kondisen nesten ikke nødvendig mer.. Så, som Jalla sier så er det mer å hente på å optimalisere resten av strømopplegget først Handler ikke om å dømme deg på noen måte, men enkelte ting har andre mer peil på enn det jeg har (derfor jeg går til Jalla for å spørre om hjelp blandt annet) Ikke at du ikke har peil, men Jalla har vært her lenger en det jeg har, og alt han har sagt hittil, så velger da av den grunn å stole på han, fordet jeg vet han er sikker i sin sak.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 En ting skal du ha klinken klart for deg, at kaller du meg for audifyr en gang til,tror jeg det tilter for meg. Hvis du følger med littegrane så har du kansje fått med deg at jeg har skrevet navnet mitt under til tider og at jeg har presentert meg på forumet. For jeg er ingen FYR! jeg er fakti Jente/dame/kjærring. kaill det ka du vill,men en ting er værtfall sikkert det er ikke mannsformer her!! Kongelig! Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Han kan også bruke to 25 farad istede for 50, blir raskere å ladde opp disseto istede for en på 50. 5573386[/snapback] 2 stk kondesatorer på 25farad hver, ladder seg IKKE fortere enn 1 stk kondis på 50Farad..... elementær elektronikk.... grunnen til å ha flere kondesatorer i parallel er for å få en raskere utladnings siden den indre motstanden fra hver enkelte kondis vil være paralllel koblet av de andre kondensatorer med en enda lavere indre motstand til sammen -ohms lov, paralell kobling av kondesatorer- De fleste dBDrag biler bruker ikke kondensator pga kondensatorens "manglende egenskap" for å generere strøm selv. Et batteri i nærheten av forsterkeren er det BESTE alternativet Behov for en kondensator forteller om en underdimensjonert forsterkere som ikke har nok innebygd kondenstor bank i umidelbart nærheten av switch transistorene. Ellers trenger man ikke å være noe rakket forsker for å finne ut om man trenger kondis eller ikke, holder med å forstå litt elektronikk.... eneste gang jeg kan forsvare bruk av kondis er når det faktisk bare finnes et stk batteri foran og forsterkeren er bak.... eller at man har en kondis liggende fra før... ellers ser jeg ikke ponget med å ramse opp hva man selv har av anlegg ellers nevner jeg engang til: den forsterkeren trekker ikke konstant 7000watt... og at et vanlig batteri ikke skal være nok til å få den til å spille på moderat nivå er bare tull.... da er ikke en vanlig forsterker på noen måtte... selv et digger klass A/B forsterker på EKTE 2x2000watt SoundStream greier å spille med et batteri lengre enn et par minutter. Endret 8. februar 2006 av pndjo Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 sorry, e vel kanksje litt fordoms full, tenkte ikke på at det kunne være jenter som drev på med bilstereo. *bows humbly* Lenke til kommentar
audi s4/a4 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 For å si det på en annen måte da.. Jeg hadde tidligere __noen_og_20__ kvadratskabel og kondis, da virra den opp og ned etter bassen (og lysa i/på bilen) bytte til 50kvadrat, 88amp dynamo og 85 amp batteri, da var kondisen nesten ikke nødvendig mer.. Så, som Jalla sier så er det mer å hente på å optimalisere resten av strømopplegget først Handler ikke om å dømme deg på noen måte, men enkelte ting har andre mer peil på enn det jeg har (derfor jeg går til Jalla for å spørre om hjelp blandt annet) Ikke at du ikke har peil, men Jalla har vært her lenger en det jeg har, og alt han har sagt hittil, så velger da av den grunn å stole på han, fordet jeg vet han er sikker i sin sak.. 5575331[/snapback] Ja men som jeg sa i første delen jeg skrev på linken her,så sa jeg at han måtte ha et bateri og kabler som tilsvarer bruken hannes, trudde dere tok dette som en selvf. når dere driver med dette selv. Dere kan si hva dere vil,men jeg står på min menin. Å jo her vi driver og mine "ideol" bruker kondensator. Dette er fordi at bilen gir strømipulser når den står å går, og da blir det jammere strøm til forsterkerne. Men men uansett hvor mye dere diskuterer dette så er det mitt syn på saken, og jeg tror verken det ene eller det andre er mere rett,kommer helt ann på hva du er ute etter når du bygger deg anlegg. Synes bare det er utrolig synn at han som startet tråden ikke er så pass at han svarer for seg,så da kan det jo være det samme Det kan godt være at han fant ut at det er "klistermerke forsterker" han har for det jeg vet Lenke til kommentar
audi s4/a4 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 sorry, e vel kanksje litt fordoms full, tenkte ikke på at det kunne være jenter som drev på med bilstereo. *bows humbly* 5575914[/snapback] Ja du er da nokk litt fordomsfull her Bilstereo er da ikke bare en "gutteting" mange damer i denne bransjen gitt Vi er til å med noen som jobber innen for salg av bilstereo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå