Gå til innhold

WD 80 GB tatt kvelden eller defekt filsystem?


bushdevil

Anbefalte innlegg

Min WD 80 GB har sluttet å virke. Dette skjedde etter en reboot etter installasjonen av America's Army og GameSPY eller hva det heter som følger med.

 

Det merkelige med at disken ikke fungerer er at den blir funnet av bios, men maskinen låser seg når jeg starter XP med disken i. Da kan vel egentlig ikke hele disken ha tatt kvelden? Og jeg lurer defor på om det kan være filsystemet som har blitt defekt. Er dette mulig?

 

Jeg har gjentatte ganger prøvd å starte maskinen med disken i, og den stopper for det meste rett etter bootscreen'en til Windows hvor skjermen blir helt svart. Normalt ville jo login skjermen kommet opp et halvt sekund eller mindre etterpå, men det gjør den altså ikke. En gang gikk jeg fra den i et par timer og når jeg kom tilbake stod den med login skjermbildet fremme, men jeg fikk ikke logget inn.

 

Det har også hendt at XP booter opp og fungere fint, men finner ikke disken. Har lurt på om en formatering ville hjelpe på et defekt filsystem, fordi om jeg er lite lysten på å miste noe av data'en (har ikke backup av alt).

 

Hva burde jeg gjøre? Er det bare å gi opp disken og se om jeg får ny disk på garanti? Har hatt disken i rett over et år, og er defor ikke sikker på om garantien gjelder (kjøpt på Komplett).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd i et par dager nå men får ikke til den disken. Prøvde et program som ikke het akkurat det samme som det Feanor nevnte, men det heter Data Lifeguard Tools Ver. 2.8.

 

Merker at når jeg har laget en bootdisk med dette programmet og bootet fra denne disketten kommer det opp en meny. Når jeg velger noe der så kommer det opp at filen for eks. dlgcheck.exe eller dlgdiag.exe startes.

 

Problemet jeg har med dette programmet er at når jeg velger diagnosticks (som blir beskrevet i programmet at det søker etter feil på disken og så retter dem) så fungerer ikke dette helt. Filen startes opp og noen rettigheter eller noe vises. Deretter blir jeg spurt om jeg vil installere et program. Her har jeg både prøvd å velge ja og nei. Men ingenting fungerer. Det som skjer etterpå er at menyes som skal vises etterpå bare blinker før den hopper tilbake til startmenyen. Jeg kan såvidt de at det står noe om en 90 sekunders test og en mer omfattende test (husker ikke navnet på disse testene).

 

Problemet er altså at jeg ikke får valgt noe fordi skjermen med disse valgene kun blinker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...