limewire Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har en Linksys WRT54G ver. 2 som jeg er meget fornøyd med. Den var sikret med WAP-kryptering, samt nytt brukernavn/passord som ingen utenforstående kunne tuklet seg inn på. MEN; plutselig går det ikke an å komme inn på mitt eget nettverk, det heter nå "home" i stedet for "fossw" og DET GÅR IKKE AN Å RESETTE ROUTEREN! Jeg trykker i vildens sky på knappen bakpå, men likevel går det ikke å bruke "admin" passordet som er standard etter en resetting. Alt i alt virker det som en eller annen nerd har hackt og ødelagt routern min, eller hva kan ha skjedd? Jeg er altså låst ute fra min egen router, og hele bygården har aksess til 8M/Bit-linje. Please hjelpe meg Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Unnskyld at jeg ler. Prøv å holde inne reset-knappen i noen sekunder. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Reset-knappen må vel holdes inne i ca 30 sekunder for at den skal tilbakestilles til fabrikkinnstillinger. "Kort reset" (5-10 skunder) vil bare restarte routeren. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 "Trykke-i-vildens-sky-trykking" hjelper nok ikke så mye på resetting nei. Da er det "trykke-og-holde-inne-så-lenge-du-gidder-trykking" som pleier å hjelpe. Dette SKAL tilbakestille ruteren din til originalt fabrikkoppsett, så fremt det ikke er lagt inn alternativ firmware. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 les bruksanvisningen! Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Noen rutere du må trekke ut strømmen på, for så å holde resett inne mens du kobler til strømen igjen. Fortsett å hold knappen inne i 10 sec før du slipper opp. Evt. les manualen for hvordan å resette ruteren. Lenke til kommentar
limewire Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Unnskyld meg, men tror dere virkelig at jeg er så dum? Tror dere jeg hadde visst hva hw.no var hvis jeg ikke klarte å resette min egen router? Poenget er jo at den ikke lar seg resette! Jeg har jo holdt knappen inne i 30 sek og 1 minutt, kanskje 25 ganger! Det får være grenser hvor morsomme man skal være her da;) Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Sånt gjør eg det på min Linksys WRT54G: 1. Hold inne reset i 10 sekunder 2. Så trekker du ut strømen til ruteren 3. Vent i 15 sekunder. 4. Sett i strømmen til ruteren og vent i 10 sekunder. På punkt 1-2-3-4 skal du holde reset knappen inne hele tiden. 5. Slipp reset knappen å ruteren din er resetet. Endret 7. februar 2006 av eddielie30 Lenke til kommentar
limewire Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Mitt poeng er da; kanskje litt dårlig fortalt over: Routeren vil ikke la seg resette, dessverre, er det mulighet for at en eller annen nerd har kommet seg inn og "ødelagt" noe slik at jeg ikke kan resette den? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Mest sannsynlig så er det en annen ruter i nærheten som har SSID med navnet Home. Å både komme inn på ruter ved å bryte kryptering OG finne bruker- og passord tviler jeg meget sterkt på. Ta å koble deg til ruteren din med kabel så skal du se at du får koblet deg inn på den for å gjøre de innstillinger du ønsker. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvordan går det med den "hackede" ruteren, limewire? Lenke til kommentar
limewire Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg vil få presisere at jeg er såpass kyndig at jeg klarer å resette routere og at jeg vet at en annet nettverk kan ha samme SSID. Når jeg plugger ut kontakten på routeren, forsvinner altså nettverket "home", og kommer på igjen dersom jeg pluggen inn osv. Mitt nettverk "før det underlige skjedde" het ikke "home", det het "foss49" eller noe slikt. Jeg har ikke kjangs å komme inn på den. Nå er jeg plugget inn via kabel, og jeg surfer i flott hastighet, dog kommer jeg meg ikke inn. Jeg forsøkte å resette på den måten en eller annen fyr her foreslo. Ingenting hender... jeg begynner å bli lei. Sendte en mail til Linksys i Norge, med en dyp forklaring. Jeg fikk mail tilbake om å ta telefon-kontakt. Jeg ringte, var på ventetelefon i 30 min før jeg ikke gadd mer. Jeg sendte mail til samme person og la igjen telefonnummer for å få de til å ringe meg. Ingenting har skjedd Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hvis du kobler deg på med ruteren via kabel og skriver adressen for å komme inn på ruterens oppsett, hva skjer? Blank side / innloggingside /... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Sikkert arbeidet til en av deres nærmeste naboer. Det er faktisk ulovlig uten å spørre. hvis han da har spørt og ikke fikk lov, kan du annmelde han! Lykke til, og håper naboen får dritmye juling^^ Lenke til kommentar
limewire Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg bor i et relativt tettpakket område i Bergen, så mange som evt. fikk opp nettverket i listen sin, dog kryptert. Hvis jeg kobler meg via kabel, kommer det samme innloggingsvinduet opp...... som da jeg skriver inn routern's ip Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du kan jo prøve noen av disse passordene: http://www.otosoftware.com/wwhelp/Default_...d_Passwords.htm Høres merkelig ut at den ikke kan resettes. Kanskje en ide å ta ut batteriet om det er mulig. Kan jo være en defekt resetknapp...? Du kan som siste utvei se her: http://www.linuxelectrons.com/article.php/...223211729/print Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 i min Linksys WAP54G er admin passord som standar, skal ikke stå noe på brukernavn.. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har ikke noen løsning på dette, men du kan jo laste ned Look@Lan som viser deg hele nettet ditt (du må legge inn IP søke-range selv) Du finner det på www.lookatlan.com (gratis) Kan være du finner noe å gå videre på ? mvh Morten Lenke til kommentar
Magic Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Evt. kan du jo kjøre sikkermodus på routeren, ved å kortslutte pin 15 & 16 til Intel Flash Rom, under oppstart av routeren for så å tftp en ny firmware-fil over til routeren. Dette vil resette routeren til fabrikkinstillinger... Bare pass på så du bruker ALL sikkerhet neste gang, wpa-psk, kort tidsintervall mellom skifte av nøkkel, mac-filter, mac-masquerading-ikke tilgang til router fra trådløs klient etc. etc. etc. Pin 15 er den 3. hvite pin'en på brikken som heter "Intel Flash Rom" <- Denne skal kortsluttes (bruk lite skrujern eller binders) med pin nr. 16. Dette gjøres under oppstart av routeren. Den vil da boote inn i sikkerhetsmodus, og du kan tftp en ny firmware til den; tftp -i 192.168.1.1 PUT code.bin Anbefaler deg å se på Tofu eller DD-WRT (som jeg bruker) firmware til routeren din. Lykke til! Lenke til kommentar
limewire Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Takk for det siste tipset. Jeg åpnet router og prøvde å kortslutte. Jeg gjorde dette ti ganger, men det samme skjer. Akkurat som om jeg ikke skulle ha gjort noe. Kommer fortsatt ikke inn, utrolig irriterende. Spesielt når Linksys ikke svarer på mail eller ringer tilbake. Søplesupport Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå