Gå til innhold

Whitebox med viftestøy

catosim

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk.

Har en Whitebox CL 4.5, med pentium 4 prosessor 3.2 GHZ og Hyperthreading.

Maskinen er et arbeidsjern av dimensjoner, med knallgode spesifikkasjoner.

Eneste problemet er den vannvittige viftestøyen. Når vifta starter - kjenner jeg hjertet hoppe over et par slag. Maskinen brukes til musikkproduksjon, så belastningen blir dermed nokså hard til tider.

Er det noen som har noen gode tips på hva jeg kan gjøre for å redusere viftestøyen. Er det et poeng å skifte viften i en litt mindre bråkete vifte? Andre forslag?

MVH

Ca2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv med å laste ned programmet notebook hardware control (http://www.pbus-167.com/chc.htm) kan du stille inn diverse funksjoner, deriblandt styre vifter med mer!... Bruker det selv til å overvåke temp m.m.

5565956[/snapback]

Ja det er jo en mulighet.

Hvilken versjon bør jeg bruke da? Centrino hardvare controll, eller notebook hardware control beatversjon? Det er en Intel prosessor hvis det skulle være noen tvil om det.

Ingen som har forsøkt et viftebytte - eller vet noe om en slik løsning da?

Ca2

Endret av catosim
Lenke til kommentar

bruker Centrion jeg, liker ikke å kjøre beta på en 4 dager gammel lappis, programmet funker som f... i mine øyne da.

Men for all del, du kan sikkert kjøre Notebook Beta versjonen også. Tenkte bare å kjøre litt safe de første dagene jeg. Venter på den ferdige versjonen av Note....

Lenke til kommentar

Enig med du - derfor jeg spurte om det. Prøvde programmet, men fikk ikke tilgang til å endre på noen innstillinger. Ble bedt om å logge på med brukernavn passord for å få tilgang til å endr settingene - men hva er brukernavn og passord og hvor får jeg tak i det? Programmet jeg kjørte var forøvrig en free download - kanskje den må kjøpes for å få full tilgang?

Lenke til kommentar

Er det en pentium 4 prosessor du sitter med, da denne prog.varen er beregnet for pentium m! :hmm:

Skal se hva jeg kan finne men ser det at speedfan er nevnt. Kan jo være akkurat det du trenger. Har ikke selv prøvd d men liker å få en del info om temp med mer når jeg skal begynne med viftestyring og sånt. Vet jo aldri hva for temp en får!

Håper det løser seg for deg.. :roll:

Lenke til kommentar

Dersom du får spørsmål om brukernavn/passord er det mest sannsynlig for at du ikke er innlogget som administrator på pc'en din - noen av innstillingene i NHC får ikke NHC lov til å endre av Windows hvis det ikke er administratoren som sitter bak roret.

Har kjørt både Centrino og Notebook hardware control over lengre tid - har ikke hatt noen problemer med NHC, til tross for at det er en betaversjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...