cybirg Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Jeg bruker Omega-drivere for ATI og kobler TVen til PC via composite utgang på skjermkortet. Problemet er at når jeg velger TV som display så vises bildet i 1024x768 selv om TVen kun støtter 640x480, dvs at jeg får en virtual desktop. Det er umulig å se film når jeg må scrolle rundt på skrivebordet...Noen som vet hvordan jeg setter TV-oppløsningen til 640x480? Slik ser det ut: Det går forresten ikke an å sette TV som secondary display heller, men det er et mindre problem. Endret 10. februar 2006 av cybirg Lenke til kommentar
MagE Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Google etter PowerStrip, Der kan du stille inn det meste av skjerminnstillinger. BTW: søk etter en guide, mye lettere og finne ut av det da Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Høyreklikk på skrivebordet, velg Egenskaperog så Innstillinger. Der skal du se din TV-skjerm som skjerm nr. 2, og kan velge oppløsning der. Vanskeligere skal det ikke være. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg kan faktisk velge display 2 under display properties. Da ser det slik ut: For at display 2 ikke skal være grå, må jeg trykke "extend my windows desktop..." og use this device as primary monitor": Så trykker jeg "apply", skjermen blinker et par ganger, uten display på TVen og kommer tilbake til dette bildet: Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg syns alt ser riktig ut jeg, hva er det som ikke går? Du må velge TVen som Primary for å kunne se film i fullskjermmodus i hvert fall. Altså: Merk skjerm nr.2 (TV). Klikk på extend my windows desktop.. Klikk på Use as primary Velg ønsket oppløsning. Klikk på Bruk, og så OK. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Det kommer ikke bilde på TVen på den måten, jeg kommer tilbake til siste vedlagte skjermbilde. Når jeg klikker bruk og ok så blinker displayet på PCen uten at bildet på TVen kommer. Går jeg til advanced og velger TV som display så får jeg bilde på TVen men da kun i 1024x768 virtual desktop... Nå bruker jeg Omega-drivere med Catalyst Control Center installert. Vha CCC får jeg faktisk aktivert TV-display alene i 640x480. Problemet koker da ned til at jeg ikke får aktivert dual-display, dvs PC og TV samtidig. Jeg kan kun velge enten PC eller TV-display. Skjermkortet skal ha dual-display (X1800XT). Noen andre som har dette problemet? Kan det være pga at jeg bruker en DVI>VGA overgang på kabelen til LCD-skjermen? Endret 7. februar 2006 av cybirg Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Da har jeg fått DVI-D kabelen og det løste problemene. TV display kan nå slås på samtidig som jeg har bilde på primær monitor, og oppløsningen kan stilles både under display properties i win og gjennom CCC. Club3D X1800XT støtter altså ikke dual display når man bruker DVI>VGA overgang og TV-ut. Det gamle Powercolor X800-kortet mitt gjorde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå