Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke oppgradert firmware på Linksys WRT54GX

Anbefalte innlegg

Heisan.

Overskriften sier vel det meste men det jeg kan legge til er at når jeg prøver å oppgradere firmware på WRT54GX (v2) så begynner den å oppgradere men etter noen sekunder så blir skjermen helt hvit og det skjer ikke noe mer..

For å komme inn på ruteren igjen så må jeg trekke ut strømledningen og koble inn igjen...men da står fortsatt den gamle firmwaren på ruteren..

Noen som har vært borti det samme??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mener det er 2.00.05 som er nå og skal legge inn 2.00.08 eller nyere om det finnes

5571006[/snapback]

Hmmm, min var 2.00.05 når jeg kjøpte den så la leg inn 2.00.08, har nå oppgradert til 2.00.10, ha ikke hatt noen problemer med dette..

Bruker du IE elle firefox da?

Jeg måtte bruke IE

Lenke til kommentar

jeg bruker IE og har ikke SW basert brannvegg...kan NOD32 lage problemer tror dere?

Det rare er jo at den begynner å oppdatere men så blir siden helt hvit og jeg kommer ikke inn igjen før jeg restarter ruteren (tar ut ledningen)

Lenke til kommentar

På min står det model no WRT54GX.

Da er det vel 1.0 jeg har!?

Det er vel den amerikanske versjonen av firmwwaren dere snakker om og linker til her, siden det kun er på den amerikanske siden jeg finner disse firmwareversjonene. Er det noen forskjell på amerikansk og europeisk versjon bortsett fra antall kanaler?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant endelig ut av det der...

Vet ikke om det betyr noe å skrive om hva jeg til måtte gjøre....me ngjør det allikevel..

Måtte inn på nettverkskortet å sette den til 10 halv duplex......da gikk alt helt fint..

Ringte Linksys og fikk versjon 2.00.14. den ligger ikke på siden deres men jeg kan maile den til de som vil ha den

Mvh

Gega

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Leste tråden å tenkte da å oppgradere fra min 2.00.8 versjon til 2.00.15 som var siste nå. Støtte på akkurat samme problem med at bilde bare blanket ut etter kort tid. Hadde ingen problem med å oppgradere når jeg gikk fra 2.00.5 til 2.00.8.

Prøvde både med IE og opera med samme resultat. Løsning ble nesten som hos deg å sette nettverkskortet til full 10 duplex. Nettverkskortet i pcen er forøvrig gigalan, men har aldri hatt problemer med dette og linksys før. Vet ikke om buggen ligger i gammel firmware eller i den nye. Men nå har jeg iallefall fått den oppgradert.

Edit:

Etter å ha lest i firmware versjon fiksene så finner jeg ikke noe annet enn dette som er rettet i 2.00.11: " Fixed problem with some older browswer not allowing to be upgraded." som kan være noe lignedne problem.

Men for meg virker dette som en bug i 2.00.8 versjonen da overgangen fra 2.00.5 gikk smertefritt.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...