toreae Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Den automatiske stramming av håndbrekke på min opel astra virker ikke. Dette har ikke virket på noen av bilene mine. Jeg har byttet bremsebånd i oktober, og nå begynner det å bli mye slakk. Er det en prosedyre/triks for å stramme disse fra førersete, eller må jeg av med hjulene og dirke med skrujern igjen? Lenke til kommentar
bjZ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Den automatiske stramming av håndbrekke på min opel astra virker ikke.Dette har ikke virket på noen av bilene mine. Jeg har byttet bremsebånd i oktober, og nå begynner det å bli mye slakk. Er det en prosedyre/triks for å stramme disse fra førersete, eller må jeg av med hjulene og dirke med skrujern igjen? 5564268[/snapback] Kan jo prøve å ta av dekselet rundt spaken til håndbrekket, vet at på min bil er det 2 muttrer til wiren som går bak som man kan løsne å stramme wiren. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Sitter også en strammer på bakstillinga som du kan skru noen runder på Lenke til kommentar
toreae Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Takk for svar men, jeg mener det kun er stramming midt under bilen, til vaierene bakover. Det skal jo ikke være nødvendig å jekke opp bilen en gang i kvartalet. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det er sant, men det skal være en strammemekanisme som gjør at det ikke er nødvendig å stramme den så ofte... Jeg har strammet min en gang de siste to åra (Vectra 92') Lenke til kommentar
toreae Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Det er strammemekanisme som sitter i mellom bremsebåndene jeg tenker på. Denne fungerer tydeligvis ikke som den skal. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 slik stramming er det på alle biler med tromler. Du bør da av trommelen og sjekke at det ikke er rustet fast. Likeste er vel å skifte stramme mekanismen, koster ikke få veldig mye. Men uansett, fungerer ikke den, så skal du merke det på hovedbremsen også at du må trykke pedalen lengre inn for å noe liv i bremsene Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Min astra sliter litt med brekket... 92 modell, 1.6i .. Testa på en parkeringsplass/grusplass. Bremset nesten ikke i det hele tatt. Men brekket holder bilen fint når jeg parkerer.. (parkeres i liten oppoverbakke) men knirker som faaaen når man setter seg i bilen feks... Må vieren strammes? Bremsa er også litt... Hard... Kan trykke den et par cm inn, og der stopper den opp. Den har stått lenge i garasje, kanskje olje ettellerannet? *grønn på bil* Endret 19. juni 2006 av Caddy Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Brekket på Golfen var skikkelig jævlig å få av etter bilen hadde stått en 4 dager med brekket helt opp, måtte vugge fram og tilbake med bilen før det slapp til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå