jvc1986 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hva syntes dere? Tatt med Nikon D70 1/80 F4.5 40mm Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 det er en/flere ting som mangler på bilde, greier ikkje helt å forklare hva det skal være men noe mangler. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Synes egentlig slike bilder er unødvendige, men av og til kan man vel ikke dy seg. Denne skiller seg litt fra andre, fordi det treet er en uvanlig forgrunn. Kun et ensomt tre. Snodig komposisjon. Et slik bilde må være perfekt for å ha en hensikt. Her ville jeg fjernet den lille greinen som stikker såvidt opp fra bildebunnen. Hvis du ikke ønsker å klippe i bildet, kan du sikkert fjerne den med Healing Brush i PS. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Vel.. hva skal jeg si? Det var nydelig.. Men om du tar deg en tur i photoshop å skarper opp treet og klipper vekk litt av bunnen så vil det nok bli ennda penere Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Hehe, kjappe svar her ja! Bildet er allerede ganske kraftig beskåret, men skal være enig i den greinen/tretoppen nederst i bildet. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Stilig bilde, som viser en dramatisk himmel. Skjønner ikke helt hva PMnormal mener med at slike bilder er unødvendige.... Er det noen bilder som er nødvendige? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Stilig bilde, som viser en dramatisk himmel. Skjønner ikke helt hva PMnormal mener med at slike bilder er unødvendige.... Er det noen bilder som er nødvendige? 5565713[/snapback] Egentlig ikke, sett bort fra bilder som de den sørafrikanske militærfotografen tok i Darfur o.l. bilder fra Vietnamkrigen etc. Litt sleivete kommentar fra min side, der. Jeg mente vel egentlig at det går 10 på dusinet av dem, men at dette hadde noe litt annerledes i komposisjonen som jeg likte. Min egen "Elg i solnedgang uten elg" ville jeg sannsynligvis gitt enda dårligere kritikk i utgangspunktet, fordi det er et bedre eksempel på rein dusinvare, som flere gjør bedre enn meg Som så mange andre har jeg fått nok av slike bilder for mange år siden, fordi det finnes så utrolig mange av dem (og derfor er nye bidrag "unødvendige"). Likevel skal man ikke glemme at mange liker dem, så derfor er jeg litt forsiktig i bedømmingen av dem. Uttaler meg kun om slike bilder hvis de inneholder noe annet, eller trenger en liten justering for å bli perfekte. Dette bildet oppfyllte begge kriteriene. Fortsett å ta de bildene dere liker å ta, det gjør jeg også Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ok, skjønner. Jeg er fordsåvidt enig i det du sier. Det er stor avstand mellom gode solnedgangbilder, i og med at volumet er så stort, er det vanskelig "sjanger" å hevde seg i. Men når det dukker opp et godt solnedgangsbilde så er det jo helt topp, og ikke unødvendig. Litt av poenget med å legge ut bilder på nettet er å høre andres meninger om det. Fotografen som legger ut bildet må jo ta en subjektiv vurdering om hvorvidt bilde egner seg for visning, det kan være vanskelig nok når man er nybegynner. Dermed blir det ikke unødvendig for ham/henne. Men jeg er enig med deg, mange slenger ut bilder, tilsynelatende helt uten selvkritikk. Slike bilder ser jeg på som unødvendige, selv om jeg erkjenner at dette er helt subjektiv. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Sam sagt så bli jo dette et av 10.000vis andre... Men alikevel så synes jeg himmelen her skiller seg litt ut, i å med at det er så skarpe konturer på skyene/overgangene, å at det ser ut til å dekke "hele" himmelen... Å "det ensome grantre" hjelper på med å gjøre det litt unikt... Men, sett det før å har dusinvis selv... (har en bror som tar bare "fra verandaen å soveromsvinduet bilder", naturbilder kaller han den mappen.....) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 ....Men, sett det før å har dusinvis selv... (har en bror som tar bare "fra verandaen å soveromsvinduet bilder", naturbilder kaller han den mappen.....) 5566354[/snapback] Ha ha, en skikkelig friluftsentusiast, altså Lenke til kommentar
Tore Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 ....Men, sett det før å har dusinvis selv... (har en bror som tar bare "fra verandaen å soveromsvinduet bilder", naturbilder kaller han den mappen.....) 5566354[/snapback] Ha ha, en skikkelig friluftsentusiast, altså 5566384[/snapback] han er vel, kremt, tragisk eller, patetisk på det området............... Men han er blitt flink på innebilder da..... Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Takk for alle kommentarer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå