MiSP Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Vel.. kan hinte med at det er en matematisk lov som du lærer på ungdomsskolen.. 5572166[/snapback] Ah, men det er jo hele 2-5 år siden det. Hvilken lov er det da? 5574231[/snapback] *bump* Er meget nysjerrig nå, har ikke klart å finne det ut. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) I dagens verden skal dette ikke være mulig Hva er lost? 5536539[/snapback] dette kom opp i denne tråden her altså da lever du bak en stein 5563703[/snapback] Så, med andre ord. Alle i verden som ikke har hørt om LOST lever bak en stein. Jævla bra sagt. Tipper ditt utsagn og tråd var mer gullkorn enn den du kaller et gullkorn Endret 5. mars 2006 av Rampage Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 I dagens verden skal dette ikke være mulig Hva er lost? 5536539[/snapback] dette kom opp i denne tråden her altså da lever du bak en stein 5563703[/snapback] Så, med andre ord. Alle i verden som ikke har hørt om LOST lever bak en stein. Jævla bra sagt. Tipper ditt utsagn og tråd var mer gullkorn enn den du kaller et gullkorn 5702583[/snapback] Haha, ja. Quotet som skulle være gullkornet var jo ikke en gang seriøst. Gullkorn-poster gullkornet seg selv Lenke til kommentar
.Martin. Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 methionylglutaminylarginyltyrosylglutamylserylleucyl phenylalanylalanylglutaminylleucyllysylglutamylarginyl lysylglutamylglycylalanylphenylalanylvalylprolylphenyl alanylvalylthreonylleucylglycylaspartylprolylglycylisol eucylglutamylglutaminylserylleucyllysylisoleucylaspartyl threonylleucylisoleucylglutamylalanylglycylalanylaspartyl alanylleucylglutamylleucylglycylisoleucylprolylphenyl alanylserylaspartylprolylleucylalanylaspartylglycylprolyl threonylisoleucylglutaminylasparaginylalanylthreonylleucyl arginylalanylphenylalanylalanylalanylglycylvalylthreonyl prolylalanylglutaminylcysteinylphenylalanylglutamyl methionylleucylalanylleucylisoleucylarginylglutaminyllysyl histidylprolylthreonylisoleucylprolylisoleucylglycylleucyl leucylmethionyltyrosylalanylasparaginylleucylvalylphenyl alanylasparaginyllysylglycylisoleucylaspartylglutamylphenyl alanyltyrosylalanylglutaminylcysteinylglutamyllysylvalyl glycylvalylaspartylserylvalylleucylvalylalanylaspartylvalyl prolylvalylglutaminylglutamylserylalanylprolylphenylalanyl arginylglutaminylalanylalanylleucylarginylhistidylasparaginyl valylalanylprolylisoleucylphenylalanylisoleucylcysteinyl prolylprolylaspartylalanylaspartylaspartylaspartylleucyl leucylarginylglutaminylisoleucylalanylseryltyrosylglycyl arginylglycyltyrosylthreonyltyrosylleucylleucylserylarginyl alanylglycylvalylthreonylglycylalanylglutamylasparaginyl arginylalanylalanylleucylprolylleucylasparaginylhistidyl leucylvalylalanyllysylleucyllysylglutamyltyrosylasparaginyl alanylalanylprolylprolylleucylglutaminylglycylphenylalanyl glycylisoleucylserylalanylprolylaspartylglutaminylvalyllysyl alanylalanylisoleucylaspartylalanylglycylalanylalanylglycyl alanylisoleucylserylglycylserylalanylisoleucylvalyllysylisol eucylisoleucylglutamylglutaminylhistidylasparaginylisoleucyl glutamylprolylglutamyllysylmethionylleucylalanylalanylleucyl lysylvalylphenylalanylvalylglutaminylprolylmethionyllysyl alanylalanylthreonylarginylserine! 5567082[/snapback] Hangman noen? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Hangman noen? 5736937[/snapback] I'm in Endret 11. mars 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det er jo faktisk folk som ikke har tilgang til parabol/kabel, og som heller ikke får inn TVN. Referer til noen poster på side 1/2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 De stedene jeg har vaert hvor du ikke faar inn TVN, saa har du ihvertfall ikke mulighet for kabel/parabol. Men det er en stund siden jeg bodde et slikt sted, og hytta til besteforeldra mine er saapass uti gokk at omraadet representerer vel ikke gjennomsnittet. Der faar du bare NRK1 Vi betalte forsaavidt full NRK-lisens, men fikk bare inn NRK (ikke NRK2). Blir ikke det feil? Off-Topic: Det heter "I dagens verden skal ikke dette vaere mulig". Ikke etter skal, og ikke etter dette med andre ord Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Hangman noen? 5736937[/snapback] I'm in 5738196[/snapback] Såklart, jeg også. Grunn: Navnet inneholder bokstavene acdeghilmnoprstuvy. Dette er 18 bokstaver, og da kan man få 8 feil (dersom man spiller engelsk hangman). Med tanke på at fire av bokstavene som ikke er med, qwxz, er bokstaver som blir gjettet helt til sist, sier vi 4 feil. Dette fører til at du er garantert å vinne, med mindre du virkelig vil gjette på de syke bokstavene eller spiller en versjon av hangman med bare 3 tillatte feil eller noe slikt. En annen ting er at den som skal fylle inn bokstavene får en h***etes jobb med å fylle ut alt. En vanlig fremgangsmåte for lange ord (f.eks. høyesterettsjustitiarius) når noen har gjettet på en bokstav, er å hoppe bokstav for bokstav gjennom ordet (stave det inni deg) og fylle ut der bokstaven stemte. Hangman med dette ordet vil ta noen timer... Litt matematikk til slutt: Sannsynligheten for å vinne hvis du gjetter på helt tilfeldige bokstaver (du kan ikke gjette på dem som allerede er gjettet på), og hvis det er 5 tillatte feil (galgen, hodet, kroppen, føtter og armer) er 99,91 %. (Correct me if I'm wrong.) Edit: 99,91 % virker intuitivt litt feil. Tror kanskje jeg har brukt feil fremgangsmåte... Endret 11. mars 2006 av MiSP Lenke til kommentar
nameless Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Vill berre legge inn ein kommentar til Herr Brun's påstand.... Dersom ein skal sjå på gjennomsnittet her i landet blir det veldig feil uansett ettersom eit veldig overlegegent fleirtall av norges innbyggarar bur i byar eller i tettstader. På ein annan måte kan dette og vise at store folkegrupper av ein eller annan grunn bryr seg meir om og få me seg LOST enn mindre grupper. Sjøl bur eg i ein komune med rundt 2-3000 innbyggarar og eg har aldri hørt nokon ha seriøse diskusjonar om dei siste utviklingane i LOST serien, men det er allikevell ein del folk på min alder (17 år) her i komunen som ser på LOST, ergo kan ein seie at sjølv om ein del folk ser på programmet betyr ikkje det at dei snakkar med andre om det kvar veke. Å forvente at dei skal vete kva som skjer i kvar eppisode er litt drøygt (er det lov og skrive drøygt?). (starta denne posten for og bevise at og seie kor mangen i norge som gjennomsnittleg veit kva lost er ville vere feil....men kom litt over på andre ting utover i posten) Takk for den grundige innføringa i Hangman MiSP Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Tror jeg så 5 minutter av den aller første epsioden av Lost, å siden har jeg ikke sett en eneste episode av Lost! *Stolt* Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Tror jeg så 5 minutter av den aller første epsioden av Lost, å siden har jeg ikke sett en eneste episode av Lost! *Stolt* 6026899[/snapback] Jeg har aldri sett annet enn reklamer. Eid. Lenke til kommentar
zacko Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hangman noen? 5736937[/snapback] I'm in 5738196[/snapback] Såklart, jeg også. Grunn: Navnet inneholder bokstavene acdeghilmnoprstuvy. Dette er 18 bokstaver, og da kan man få 8 feil (dersom man spiller engelsk hangman). Med tanke på at fire av bokstavene som ikke er med, qwxz, er bokstaver som blir gjettet helt til sist, sier vi 4 feil. Dette fører til at du er garantert å vinne, med mindre du virkelig vil gjette på de syke bokstavene eller spiller en versjon av hangman med bare 3 tillatte feil eller noe slikt. En annen ting er at den som skal fylle inn bokstavene får en h***etes jobb med å fylle ut alt. En vanlig fremgangsmåte for lange ord (f.eks. høyesterettsjustitiarius) når noen har gjettet på en bokstav, er å hoppe bokstav for bokstav gjennom ordet (stave det inni deg) og fylle ut der bokstaven stemte. Hangman med dette ordet vil ta noen timer... Litt matematikk til slutt: Sannsynligheten for å vinne hvis du gjetter på helt tilfeldige bokstaver (du kan ikke gjette på dem som allerede er gjettet på), og hvis det er 5 tillatte feil (galgen, hodet, kroppen, føtter og armer) er 99,91 %. (Correct me if I'm wrong.) Edit: 99,91 % virker intuitivt litt feil. Tror kanskje jeg har brukt feil fremgangsmåte... 5738964[/snapback] å jøssenamen, trodde jeg hadde syke intresser og lite å finne på men dette tar jo kaka.. Kårer deg til hangman expert :!: Forresten: hva er galt med og leve bak en stein ? Er det noe likere og leve på en øde øy ? ( den satt langt inne ) Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Lost og alle andre liknende TV-serier er teite. De blir uansett eid av MacGyver, Simpsons og Futurama! Lenke til kommentar
edds Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg vil gjerne vite hva denne matematiske loven som gitaren er bygget på er! Tror ikke svaret har blitt postet ennå. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg vil gjerne vite hva denne matematiske loven som gitaren er bygget på er!Tror ikke svaret har blitt postet ennå. 6170464[/snapback] Nei, jeg fikk liksom aldri svar på det... Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 herregud, tråden er jo teit. Han sier jo igjen der nede at han køddet. Noe som er 99.999999& sikkert. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg har aldri sett en episode av Lost, og hvis man ikke ser på TVNorge kan jeg godt skjønne at han ikke hadde fått med seg hva Lost er. 5659490[/snapback] og hvis du ikkje har venner. praktisk sett skal det ikkje være mulig å ikkje vite hva lost er. Endret 28. mai 2006 av vegis Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Leser dere to poster ned så vil alle svar bli avslørt. :O Lenke til kommentar
Tore Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Gitaren er forøvrig bygd opp rundt den mattematiske loven om det gyldne snitt om jeg ikke husker feil...... Om det er den han tenker på så er det ikke bare gitaren, for å si det slik... Endret 6. juni 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Gitaren er forøvrig bygd opp rundt den mattematiske loven om det gyldne snitt om jeg ikke husker feil...... Om det er den han tenker på så er det ikke bare gitaren, for å si det slik... 6257269[/snapback] Tror ikke det er den. Var det ikke snakk om at du fikk en oktav opp dersom du halverte lengden? Da vil jo lengden på de to delene være 1:1... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå