Scotty Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hei! Jeg skal nå reformatere og reinstallere xp idag eller i morgen, det er lenge siden jeg har gjort dette. Så jeg har noen spørsmål. 1 - Jeg har 2 hardisker. En på 250gb som jeg bruker til underholdning, og en på 160gb som jeg bruker til os og programmer. Så kan jeg ta alt jeg vil ha fra 160gb hardisken og putte på 250gb'en og plugge ut den med 250gb når jeg skal reformatere og installere xp for å være 100% sikker da dette inholdet har jeg ikke råd til å miste(minner, jobb osv) 2 - Hvordan formaterer jeg en harddisk? Og hvis jeg har fortstått det riktig så vil det slette ALT på hardisken? Gjør jeg dette med xp-cden, evt hvordan? 3 - Hvordan reinstallerer jeg xp? Gjør jeg dette med xp-cden? Og gjør jeg dette etter reformateringen? 4 - Jeg har måtte reinstallere xp for en god stund siden, pga noen feil/virus. Så etter det så har det vært hver gang jeg slå på pcen et valg, som det står hvilket os jeg skal velge. Det står om jeg vil velge windows xp eller windows xp. Jeg vet da at det er den øverste jeg velger, men vil dette gå bort etter en reformatering? Er ganske irriterende å ha dette, ellers så kan jeg vente 30 sekunder til den velger selv, men det tar tid! Takker for svar! Mvh Scotty Endret 6. februar 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Vet jeg opprettet tråden for ikke så lenge siden, men er det none som kunne bry seg og svare? Må få gjort det idag Lenke til kommentar
kvase Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 http://itpro.no/art/8165.html Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) http://itpro.no/art/8165.html 5564910[/snapback] Hehe, takk Men såpass dummie er jeg ikke Backup av filer putter jeg på 250gb disken. Men det stod ikke noe om reformatering. Så da kommer spørsmål 2 opp igjen... -Reformaterer jeg med xp cden? -Vil en reformatering slette_ALT_på hardisken? Det er det jeg vil... -Kan jeg koble fra 250gb hardisken når jeg installerer xp? Scotty Endret 7. februar 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ja, du bruker XP CD'en. Formatering gjøres på en partisjon av gangen. Har du bare en partisjon på en disk så sletter du hele disken, men hvis du har f.eks C: og D: på samme disk så vil du bare formatere C: Det kan lønne seg å koble vekk den andre disken mens du installerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå