Vico Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Ein ting slår meg når eg ser på litteraturhistorien i Noreg. Svært mange av dei store forfaterene gjennom historien har hatt ein forakt eller prøvd å distansere seg for Noreg. Ludvig Holberg budde nesten heile sitt liv i Danmark og såg meir på seg sjølv som dansk enn Norsk. Henrik Ibsen foraktet Norge og flyttet til Italia. Amalie Skram var heler ikkje begeistret for heimlandet. Dei fleste veit vel kva Bjørneboe synest om nasjonen. Kva er grunnen til at mange av dei største namna i litteraturhistorien ikkje har hatt noko godt forhald til heimlandet? Er det slik at forakt for heimlandet kan skapa grobund for god kunst? Eller er det slik at Noreg har ein historie for hersing av intelektuele? Er dette likt i andre nasjoner? Lenke til kommentar
brd Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Du har gløymt ein STOR forfattar Henrik Wergeland: Kjempet får at jødene skulle komme inn i landet. Han skreiv også om kjenslene og den gode naturen i Noreg. Og ikkje minst: han var med i eit parit som heite Norskhetspartiet og dei kjempa får at Norge skulle vere sjølvstendig Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 en viktig grunn er nok at det iikke gikk an å få en høyere utdannelse i norge, og det er lett å bli knyttet til et land hviss du studerer der i mange år. også er det jo kalt her da. Lenke til kommentar
Vico Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 På Holdbers tid kan nok mangel på universitet vera eit svar ja, men seinre forfatere har hatt gode utdaningsmogeligheiter i Noreg, men er forsat svært negativ til nasjonen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ibsen var da ikke negativt innstilt overfor Norge? I hvert fall ikke som jeg har fått med meg... Bjørneboe er en anna sak, men han var da vitterlig negativt innstilt overfor heile den vestlige sivilisasjonen. Holberg måtte til Danmark for å studere, han var vel også med i Det Norske Selskab? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå