Gå til innhold

Handel på Ebay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han som selger den har jo 98% positive responser (av 480), så jeg tror ikke det bare er tull.

Varen er og lagt ut ganske nylig, og det er ingen som har lagt inn noe bud ennå, derfor prisen er så lav. Tviler litt på at du får den får så lav pris da, i og med at det er to dager igjen.

Lenke til kommentar

og for det andre,så er det ikke så mange som sender elektriske varer til utlandet.

skal du handle fra ebay,så er det meget viktig å lese alt som står der.

står det at de bare sender til usa(som den acer maskinen)så send en mail,og spør om de kan sende til utlandet,noen gjør det,andre ikke.

kan også være lurt å høre hvor mye frakta vil koste,mange som tjener pengene sine der,skal ikke så tunge varen,før frakta er oppe i 300-500kr,og husk at på alle varer over 200nok,så blir det mva på den totale summen ink frakt.

har selv handlet over 200 ganger på ebay over hele verden,har blitt lurt 2 ganger.

er viktig å sjekke karrakteren til selgeren

Lenke til kommentar

Hvor sikkert er det og handle på ebay?

Takker for svar.

 

-Haakie.

----

 

Tror jeg ville styrt unna auksjonen på den disken ihvertfall. Av følgende grunner:

1. Det er en returvare i ukjent stand

2. Fraktpris fra USA er ikke billig

3. Selger spesifiserer at h*n selger kun til USA

4. Om selger likevel gjør unntak, kan du risikere å få importmva. om alle papirer ikke er korrekt utfylt.

 

Ellers har jeg stort sett kun positive erfaringer med ebay - den ene negative opplevelsen jeg har hatt førte til at jeg fikk penger tilbake isf. en vare.

 

Ellers forettrekker jeg de europeiske filialene fremfor den amerikanske i de fleste tilfeller - blant annet grunnet fraktkostnader og frakttid (www.ebay.co.uk - www.ebay.de )

Lenke til kommentar

Har handlet vi ebay flere ganger. Bruk paypal og hold deg til brukere med masse positive feedbacks, så går det fint skal du se.

 

Husk at leveringstiden noen ganger kan bli veeldig lang ved kjøp fra USA. Venter f.eks. over 1 mnd på et par sko. Vent minst 1 mnd før du begynner å etterlyse hvis det er varer fra f.eks. vestkysten av USA som skal til Norge med standard post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...