Gå til innhold

[Løst] Må jeg slette part får å unngå multiboot...

Anbefalte innlegg

Har prøvd å reparere XP. Noe som ikke funket. Så no prøver jeg å instalere XP istedet. Alt har fint helt til der jeg velger hvilken partisjon jeg skal instalere XP på.

Det er to mulige partisjoner: H: HP_RECOVERY og C: Lokal disk. Skal instalere på C, men da kommer det en melding om at det blir multiboot. Noe som jeg ikke vil.

Skal jeg slette partisjon "C: Lokal disk" og lage en ny partisjon og instalere XP der?

MVH: Håkon

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg starter maskinen kommer det en melding om at det er en melding som sier: " Feil under lasting av operativsystem". Setter inn XP cden og da kommer jeg til en meny hvor jeg kan velge: instaler windows, reparer og avbryt. Velger instaler. Så sier maskinen ifra at dt er et annet operativsystem på pcen, og jeg kan reparere denne om jeg vil, det gjør jeg. Det går en stund med kopiering ol. så kommer det en meling om at pcen skal restarte, greit, det gjør den. Men når da pcen har restartet kommer den samme meldingen som kom i starten: "Feil under lasting av operativsystem". Det funket altså ikke.

Så tar jeg samme "rutine", bare at jeg ikke reparerer tidligere XP, bare går videre til hvilken partisjon jeg skal instalere XP. Jeg har to partisjoner: HP_RECOVERY og Lokal disk. Jeg skal instalere på Lokal disk. Der ligger XP fra før. Når jeg velger Lokal disk sier pc at det er et annet operativsystem på den partisjonen og hvis jeg instalerer XP der vil det bli multiboot. Noe som jeg ikke vil.

Skal jeg slette partisjonen "Lokal disk" og lage en ny "Lokal disk" hvor jeg instalerer det nye XPen får å unngå multiboot?

Lenke til kommentar

Formatert og kopiert noen filer og maskinen restarter.

Her kommer problemet: maskinen finner ikke NTLDR!

Det er vel det det står om på siden du (TCi) linket til, men jeg kan ikke endre LBA ol.

Ka no?

Må jeg formatere og instalere på nytt eller? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...