Gå til innhold

Nett tv med nrk1, nrk2 og tv3 gratis :D

VikinGz

Anbefalte innlegg

Sjekket på grc.com og 'plutselig' så er port 443 åpen hos meg.

Her er hva de skriver hos grc.com etter portscannen,med port 443 åpen:

"The number one reason for doing this is the transmission of credit card information. This implies that the successful intruder could access the web server's credit card database and score bigtime. This is a VERY bad port to have open unless you are actually conducting secure web commerce!"

Edit:Port 22 er også 'plutselig' åpen her.grc.com's anmerkning om port 22:Trojan Sightings: Adore sshd, Shaft :whistle:

:hmm: Tror jeg sletter programmet og legger inn NAV 2006 her.

Endret av shorin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

443

HTTPS

Stealth There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Det fikk jeg som svar på port 443, da er jeg vel out in the clear ^^

De norske kanalene er borte fra kanallisten min :hmm:

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
eneste problemet er at den spiser av uploaden!

5571124[/snapback]

Jeg synes ikke det er noe problem. Det er rett og slett en nødvendighet. Det er helt nødvendig at noen laster opp for at andre skal laste ned. Alternativet til at den laster en god del opp er ingen nedlasting og da er valget lett ;)

Lenke til kommentar

Jeg har undersøkt litt på lovligheten av dette nå og kommet frem til følgende:

Hva betaler man lisens for?

§ 1. Betalingsplikt

Den som har (bl.a. også den som låner eller leier) fjernsynsmottaker plikter å betale den kringkastingsavgift som til enhver tid er fastsatt av Stortinget.

For videospiller kombinert med tuner (mottakerdel) skal det betales kringkastingsavgift som for fjernsynsmottaker med farge.

Kvittering for betalt avgift gis ved kringkastingskort.

Man skal altså betale fjernsynsavgift for tuner-delen av TV'en, videoen eller andre apparater. Dette gjelder uavhengig av hvordan signalet kommer til tuneren:

Selv om du kun ser på kabel-TV eller satellitt eller om du ikke benytter fjernsynet er du like vel avgiftspliktig. Hvordan signalene mottas eller hvilke kanaler man har tilgang til eller ser på påvirker ikke avgiftsplikten.

Avgiften er ikke en avgift for å ha muligheten til å se på NRK, det er en offentlig avgift for å ha en TV-tuner:

Saken har vært oppe både i Stortinget, Kultur Departementet og hos Statens Medieforvaltning. Hos alle instanser har konklusjonen vært at Kringkastingsavgiften er en offentlig avgift forbundet med det å ha fjernsynsmottaker i bruk. Den er ikke en betaling til NRK for de kanaler man har tilgang til.

Alle disse kildene viser tydelig at man betaler avgift for selve TV-tuneren og ikke for tilgang til kanaler. Hvis man ikke har tuner men likevel tilgang til kanaler så er man ikke lisenspliktig. Det er altså fullt lovlig å bruke dette programmet for tilgang til NRK1 osv uten å betale lisens.

For ordens skyld prøvde jeg å finne ut om den som har tuneren og distribuerer signalet via internett gjør noe ulovlig. Jeg leste litt i kringkastingsloven og den gir ingen begrensninger for vidresending av dekodede signaler via internett. Kringkastingskonsesjonen gjelder kun trådløse sendinger (kreves konsesjon for å ta i bruk de fleste frekvenser). For vidresending via kabel er det tydeligvis rimelig fritt frem. (Med unntak av kanaler med reklame for alkohol/tobakk og andre ting som er ulovlige å reklamere for i norge og en rekke andre irrellevante unntak og krav). Uten å påstå jeg er noen jurist så ser det altså ut til å være fullt lovlig å distribuere det dekodede signalet via internett slik en eller annen gjør.

Hele greia ser altså fullstendig lovlydig ut og tråden ønskes et langt og aktivt liv :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

sikkert et bra program.

Men nekter å virke her, fungerte engang at den kom til 100% og wmp10 bildet ble åpnet.

Nå får en kun opp preview bildet, og litt aktivitet på UL og DL før det stopper.

Pøvde direkte koblet til modemet (1500\500), med alle andre programmer av, og med en ny winxp profil, samt i safe mode med nettverk.

lastet ned programmet flere ganger etc, men liker vel ikke maskina her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...