Enigmah2 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hei Har en del SATA disker med omtrent 1 meter ledning som kunne vært montert ved siden av filserveren sammen med en egen PSU, gjerne i 19" rack. Jeg har sett på Denne modul og tenkte meg 3-4 tilsvarende eller samme kunne brukes i en slags ramme. Jeg mener dog å ha sett ferdige opplegg for rackmontering hvor diskene evt står på høykant for maximal utnyttelse selvom man kan bytte en disk av og til. Det beste hadde vært om hvert kabinett kunne rommet enten 8 eller 16 disker alt etter høyden da der er 8 disker på hver av Raid-kontrollerene. Har noen gode ideer eller erfaringer med slikt uten at det koster skjorta som de mer proffesionelle greien`? På forhånd takk:) Enigmah Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Lian Li V2100 har plass til 12 disker, ikke noe stress med I-Cage å sånt Lenke til kommentar
Enigmah2 Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Hei Det er det jeg bruker i dag og det blir altså både litt for varmt ved de 12 harddisker nede + at to kontrollerkort helt opp ikke får noen lufting:( Men ellers er det et sabba kabinett:) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hva med denne, garantert luftig.... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Tenkte du på noe slik Eller skal du ha ett helt eget kabinett for hardisker slik som dette. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hva med denne, garantert luftig.... 5573319[/snapback] Det så digg ut Gutten som kan tingene det! Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Her får du inn 8 disker nede i 3,5 sporene og 8 oppe i 5,25 sporene med 2 slike moduler Lenke til kommentar
Enigmah2 Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Hei Har vært ute et par dager så beklager sen respons Jeg er vel sugen på en slags 4U løsning med skapelige fester for diskene, en mellomting mellom de åpne racker som var vist og de veldig lukkede kabinetter for industrien.. Likte den "åpne" løsning og kunne gjerne brukt noe slikt siden dette skal plasseres på en bod, jeg vil dog uanset prosjektets endelige utforming betinge bruk av 12 cm vifter foran diskene - den som har mistet 1,5 TB i raid5 crash på to disker samtidig vil skjønne dette.. Jeg var så "heldig" å se noen spesielle rack-kabinetter for en stund siden, disse var beregnet for de som vil bygge inn selve serveren i sitt rackskap. Linken er gått tapt men det streifet meg at der fandtes DYI elementer "derute" for å konstruere noe som liknet på den voldsomme rackmodulen kpolberg viste bilde av. Den var tøff men akk så liten kjøling tenker jeg, og så koster den sikkert 50 store.. Hva var det du mente halnes1? Link mangler og jeg er ganske interessert i ekspansjonsmuligheter ala flere boxer oppå hverandre eller ved siden av hverandre i umiddelbar (70-90cm) nærhet til server om noen har forslag Mvh I Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Du kan jo mekke deg til noe av jernrammer selv vel, bygge en passende ramme og setter inn avstivere mellom disse som du borer hull i og fester diskene til. Billig og tøft Lenke til kommentar
Enigmah2 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Du kan jo mekke deg til noe av jernrammer selv vel, bygge en passende ramme og setter inn avstivere mellom disse som du borer hull i og fester diskene til.Billig og tøft 5605603[/snapback] Ja det er det jeg vil, men kunne godt tenkt meg lite gran halvfabrikata Det er også kult å se at andre er fornøyd med noe tilsvarende, at det funker og er litt flott å se på I Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå