Gå til innhold

alternativ til NRK avgiften . forslag

Anbefalte innlegg

er det non som har et forslag til nrk avgiften ?

jeg har ett her:

enn prosentvis andel av verdien av tvn som ny du kjøpe.

beløpet må selføgelig bregreset oppver til et maksbeløp og gjelde for en begernset antal år .

edit: påenget er å begrense avgiften til et minium.

kjøper du et tv og har det i 10 år så betaler du ca 20 000 tilsammen enten tven koste 10 00 elle 2000 som ny med det nåverende systemet

kjøper du et tv til 10 000 , betaler i 5 år 10% av verdien av tv som justeres med 5% hvert år hva blir det da ?

1 10 000 2 000 kr

2 10 000 - 500 = 9 500 1900 kr

3 9 500- 475 = 9 025 1 808 kr

dere ser at avgiften går nedover

hus nå på at tallen er bare eksempler

hvis mann kunn betaler for det mann ser så forstår nrk hva mann er intresert i og lager ikke programmer som ingen ser på .

skal de sende andre programmer så får de hente pegene fra felleskassen i stortinget

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i alle dager er meningen bak dette innlegget?

Forøvrig synes jeg forslaget ditt ikke henger på greip, hvorfor skal tv'ens verdi har noe å si på hvor mye du betaler for å se på NRK?

Mitt forslag: drop hele greia, la NRK bli betal tv og la de som er int. i kanalen betale avgiften, og la de andre slippe :)

Lenke til kommentar

je hater tvlisensen selv om det ikke er jeg som betaler i det husvere som jeg bor i .

jeg ønsker en annen måte at de tar inn disse pengen på.

jeg er sikker på at nrk ( som det jeg vet ) får disse pengen til eget bruk.

men det er ikke nokk til drifren av nrk . de må få resten fra staten - so hvorfå kan de ikke likegod få alle pengen fra en plass.

hvis nrk skulle bli betalltv så vil de neppe oppfylle alle kraven likevell.

det er ikke alle som kan ta inn alle nrk kanlen likevel - jeg antar at det noen få prosenter av seene som kun få inn denen nrk kanalen.

de har heller ikke grid å bygge ut netet for nordnytt ( nordland) slik at det kan ses på parabol.

Norrge er en rik nasjon og likevel så skal vi betale ekstra for noen av felesgodene. Det henger ikke sammen.

nå fårstår dere kansje hvorfor jeg laget denne tråden

Lenke til kommentar
eyvind1: Hva tror du skjer hvis du betaler inn 1019,51,-?

5576904[/snapback]

Hadde jeg betalt inn 1019,51 eller 1020 hadde de fått en del mere papirarbeid enn det som er strengt tatt nødvendig, kansje blitt litt grinete, siden de må begynne å trekke ut de 48 ørene som er for mye betalt inn for å få det til å stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...