Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring av BMW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke kjøpt bil ennå, men her er vel ca:

 

 

Alder (meg): 18

Alder(bil): 1995-1997 mod.

Førstegangsregistrert i rundt 1995

Bilen står på egen tomt, ute på asfalt under himmelen:)

Bilen har gått ca 120-140 000 km

Har ikke hatt forsikring før.

Bor i Asker, Akershus.

 

Noen som kan gi en antydning? Evnt hvor er d billigst, er d tips for å få billig forsikring?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Årlig pris i kroner 12.740,00

Postnr/poststed 1384

Bilmerke og modell 1994 BMW 316 I COMPACT

Kategori Personbil

Brukere av bilen Alle brukere over 18 år

Årlig kjørelengde i km tom 20000 km

Bonus 20% bonus

Forsikringsdekning Delkasko

 

 

Årlig pris i kroner 29.810,00

Postnr/poststed 1384

Bilmerke og modell 1994 BMW 316 I COMPACT

Kategori Personbil

Brukere av bilen Alle brukere over 18 år

Årlig kjørelengde i km tom 20000 km

Bonus 20% bonus

Forsikringsdekning Kasko

Egenandel i kroner 3.000,00

 

Prøvde også med forskjellig kasko engenandel, men det ble bare reduskjon på ca. 1000 maks.

Lenke til kommentar
Hele bilen må registreres på den som har forsikringa.

Du kan stå som medeier, slik at ikke den personen kan omregistrere (selge) bilen uten ditt samtykke, samt at du slipper å betale omregistreringsavgift dersom du i fremtiden vil registrere bilen på deg.

5565487[/snapback]

 

Ok, takk for svar:) Noen anelse om hvor mye jeg vil spare ca i dette tilfellet?

Lenke til kommentar

Du vil vel få ca halv pris, kanskje under det også, men du vil ikke opparbeide deg bonus. Bonus må du opparbeide deg før eller siden uansett.

 

Det billigste blir å kjøpe en forsikringsvennelig bil nå og spare bonus. (ikke bmw)

 

Kjøper du BMW nå får du sannsynligvis dyre bilvaner i fremtiden også. (man kan ikke kjøpe noe dårligere enn BMW i framtiden heller :) ) Så da blir det ekstremt dyrt den dagen du skal kaskoforsikre en nesten ny 325 med 20 % bonus.

 

Sjekk mange forsikringsselskaper og regn litt hva som lønner seg.

Lenke til kommentar
Du vil vel få ca halv pris, kanskje under det også, men du vil ikke opparbeide deg bonus. Bonus må du opparbeide deg før eller siden uansett.

 

Det billigste blir å kjøpe en forsikringsvennelig bil nå og spare bonus. (ikke bmw)

 

Kjøper du BMW nå får du sannsynligvis dyre bilvaner i fremtiden også. (man kan ikke kjøpe noe dårligere enn BMW i framtiden heller :) ) Så da blir det ekstremt dyrt den dagen du skal kaskoforsikre en nesten ny 325 med 20 % bonus.

 

Sjekk mange forsikringsselskaper og regn litt hva som lønner seg.

5566259[/snapback]

 

Takk skal du ha, lurer på en ting til. Jeg kommer uansett om et par år til å selge bilen, og å si opp forsikringen. Vil jeg da opparbeide meg noen bonus selv om jeg ikke har forsikring, eller gjelder dette kun på løpende avtale? Hvordan fungerer systemet?

Lenke til kommentar

Du opparbeider deg bonus kun de årene du kjøper forsikring og kjører skadefritt. Da får man 10% ekstra opp til ca 70%. Høyeste bonus er som regel 75%, men noen selskaper har vel 80% også.

 

Bytter du bil, tar du med deg bonusen over på den nye. Kjøper du en bil nr. 2 må du som regel begynne å spare opp på nytt på denne. (man kan ofte starte på 50% bonus på bil nr. 2 hvis man allerede har 75% på bil 1).

 

Selger du bilen og er uten bil i noen år, vil jeg anta at du ikke mister oppspart bonus, men at denne ligger å venter på deg når du en dag kjøper bil igjen. For sikkerhets skyld ville jeg bedt forsikringsselskapet om en skriftlig bekreftelse på oppspart bonus når du selger bilen. Er usikker på om dette blir lagret i noe sentralt register.

Lenke til kommentar
Takker igjen for svar. Har ett spørsmål til: Dersom jeg har bilen registrert på meg og en av mine foreldre, og vræker den halvveis slik at jeg må bruke forsikringen, ødelegger da dette for forsikringspremien på foreldrene mine sin bil?

5603204[/snapback]

 

Du kan se på en forsikring som en konto. Hver bil har sin egen konto hvor den sparer bonus. Hvis foreldrene dine har høy bonus på sin bil idag, og de skal beholde bilen sin, må det opprettes en ny forsikring/konto på din bil. Denne forsikringen vil da sannsynligvis få en lavere startbonus (50% kanskje). Vraker du bilen går det utover denne kontoen og ikke bilen til foreldrene dine. Men hvis foreldrene dine i framtiden kjøper en bil nr. 2 så kan din skade gjøre at de får lavere bonus på denne.

 

Kompliserte greier dette :ohmy:

Lenke til kommentar
Hva om jeg kun tar delkasko? Vil spare en del på dette... hva synes dere om dette på en slik bil, verdt omlag 60 000? Tror dette vil komme på under 8 000 i året...noen meninger/erfaringer rundt dette?

5623673[/snapback]

 

 

Med en bil verd 60K ville jeg sannsynligvis droppet kasko. Sett heller pengene du sparer på å velge delkasko inn på en egen konto, og bruk disse på reparasjon hvis uhellet skulle være ute.

 

Men her må du nesten vurdere din egen økonomi. I værste fall kan du tape 60K hvis du vraker bilen. Tåler du dette tapet, så er kasko bortkastet da risikoen for at dette skal skje er liten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Årlig pris i kroner                  12.740,00 

Postnr/poststed                    1384 

Bilmerke og modell                1994 BMW 316 I COMPACT 

Kategori Personbil 

Brukere av bilen                  Alle brukere over 18 år 

Årlig kjørelengde i km tom      20000 km 

Bonus                                20% bonus 

Forsikringsdekning              Delkasko 

 

 

Årlig pris i kroner                  29.810,00 

Postnr/poststed                    1384 

Bilmerke og modell                1994 BMW 316 I COMPACT 

Kategori                          Personbil 

Brukere av bilen Alle brukere over 18 år 

Årlig kjørelengde i km tom          20000 km 

Bonus                                20% bonus 

Forsikringsdekning                Kasko 

Egenandel i kroner                3.000,00 

 

Prøvde også med forskjellig kasko engenandel, men det ble bare reduskjon på ca. 1000 maks.

5564920[/snapback]

 

Hvilket forsikringsselskap var dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...