Gå til innhold

Tips om oppgradering av skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å oppgradere skjermkortet, Sapphire Radeon X800XL Ultimate Edition. Målet er å kunne kjøre de siste 3d intensive spillene bedre enn i dag.

Kan noen av dere kloke hoder anbefale hvilket skjermkort som kan duge godt sammen med følgende:

MSI K8N NEO4-F hovedkort

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 2GB

Fortron/Source Strømforsyning ATX 350W

Grunnen til at jeg spør, er at jeg er litt usikker på om prosessoren eller strømforsyningen vil være flaskehalser med et nytt og kraftigere skjermkort.

På forhånd takk så mye!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessor vil være en liten flaskehals ja.. men du nevner at du vil kjøre de nye intensive spillene så jeg regner med at du kommert til å kjøre en del AA/AF med high og ultra quality osv.. mye hadde du tenkt å bruke? 7800GT er ett godt valg dersom du tilhører Mainstream gruppen... hvis du skal ha det absolutt beste er X-1900XTX det nyeste og drar alle spill med whatever du kan fårestille deg!

Lenke til kommentar

Først og fremst, kan det være lurt og klokke prossesoren(er det venice?), siden den du har er meget klokke vennelig. En venn av meg har klokket den prossesoren til 2.65GHz stabilt, noe jeg også skal gjøre (kan nok kansje trenge en ny strømmforskyning, men er ikke helt sikker :ermm: ) Men det er ikke et "must" og klokke.. Har du penger går du for 7800gtx (eller det aller bestex1900xt).. Men det holder nok med et 7800gt eller x1800xl. Har HIS x1800xl og er svært fornøyd :) Prøvde HIS x1800xl og xfx 7800gt i samme masking i 3D mark 05, x1800xl fikk "7215 poeng" og xfx 7800gt fikk"7096 poeng".. x1800xl kortende takler AA bedre enn mange andre kort :) Eneste minuset er nok tiljengligheten..

Men alt er nok etter smak og behag :p

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...