Gå til innhold

Erfaringer med AMD dobbelkjerne prosessorer?

GD8

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en AMD Athlon 64 X2 4200+ . Er det noen nyttige erfaringer dere kan dele med meg? Har ingen erfaringer vedr. dobbelkjerne prosessorer. Tar gjerne i mot tips. Er det noe spesielt man må gjøre for å utnytte prosessoren optimalt?

Har bla. et Asus A8N-SLI Premium hovedkort og 2GB DDR Ram, hvis det er relevant.

Håper på mange gode råd og erfaringer. Følg topic, ergo besvar kun spørsmål som er relevant for topic :thumbup:

Endret av GD8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Følg topic, ergo besvar kun spørsmål som er relevant for topic  :thumbup:

5562997[/snapback]

sånn som "jeg har ikke prøvd dualcore" passer vel fint her da :p neida.. men tror hvis du går inn i TaskManager så skal det være ett seted der du kan velge hvilken kjerne som skal gjøre hva.. altså kan du sette en til å drive spill og en til ripping av DVDer osv..

Lenke til kommentar

Jeg har en dobbelkjerne (AMD x2 3800+) og jeg ser dere snakker om å gå i task manager for å sette hver enkelt av kjernene til å gjøre visse oppgaver...jeg vet ikke hvordan dette gjøres, noen som kan gaide meg...?

Hver kjerne er på 2Gh, greit! Men hver av dem har 512kb L2 cache, er ikke det litt lite for hver kjerne eller har det ikke noe særlig å si fordi en x2 leverer så mye ytelse uansett?

Endret av Kapteinen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...