corge Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg opplever at jeg ikke kan kjøre CAS latency på 2.5 clock cycles når jeg øker CPUCLK, jeg må da øke CAS til 3. Jeg øker CPUCLK men setter DDR ratio asynkron i forhold til CPUCLK slik at den effektive frekvensen forblir <= 200 MHz. Stock skal minnet klare 2.5 clock cycles på CAS latency og det gjør det, men det går altså ikke når jeg øker CPUCLK selv om frekvensen til memory forblir den samme. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Minnekontrolleren sitter på cpu'en, når cpu-hastigheten øker blir den mer stresset. Lenke til kommentar
corge Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Så uansett hvor bra memory du har, så kommer du aldri under 3.0 i CAS latency hvis en overklokker litt på X2 3800+? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Joda, skal selvsagt være mulig med gode nok minnebrikker. Kan f.eks være at hovedkortet ditt ikke liker de du har noe særlig. Prøvd å øke spenningen? Lenke til kommentar
corge Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Har prøvd litt, men ikke så mye. Kan vel prøve litt høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå