koko883 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 jeg vill sette opp en server hjemme som kan brukes til å publisere hjemmesider, slik som f.eks start.no og home.no tilbyr, altså man går inn på en ftp-adresse, taster inn brukernavn og passord og lagrer filer som andre kan se i form av en hjemmeside.. jeg vet ikke helt om dett funker men jeg kan tenke meg til at det må gå an å koble til en maskin via wan ved å oppgi global og lokal ip-adresse bare man åpner diverse porer i router/modem, og man må vel kanskje ha litt programvare også(hva??).. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Du har helt rett i alle antakelser. Nå er det bare å sette i gang, det er vanlig å bruke Linux til dette bruket. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 For mySQL, Apace (webserver), FTP og emil kan du bruke XAMPP Gratis: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html Du må også forwarde port 80 til den interne IPen (port 21 også hvis du har tenkt å bruke FTP) Lenke til kommentar
koko883 Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 ok.. hvordan kan jeg forwarde port 80 til den interne IPen ?? Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 du må inn i routeren for å gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå