hojo Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hei er det mulig å lage et internt kabel tv anlegg i et hus! det jeg mener er at jeg vil ta inn tv via parabol, og ha mange tv'er på forskjellige plasser i huset, og samtidig se på forskjellige kanaler sammtidig! Håper dere forstår hva jeg mener! Endret 6. februar 2006 av hojo Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det skal vel ikke funke nei.. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 det funker ikke. da må du ha forskjellige dekodere og masse styr Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det er som flere sier her, en relativt dyr affære. Du må for det første ha en hel del tunere, i tillegg må du få koblet disse tunerene på spredenettet i din bolig, men på forskjellig frekvens. Men for all del, dem som har lyst har lov. Du kan jo eventuelt ringe å høre disse gutta og høre hva dem skal ha. Hvis du går inn på siden dems og ser under Antenne. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Er igrunn ikke så vanskelig, men kan bli dyrt. Du trenger: Parabol antenne. Lnb med så mange utganger som du skal ha tv'er. Finnes med 2, 4 og 8 utganger så vidt jeg vet. Switcher . Så mange som du skal ha tv'er. Tunere. Så mange som du skal ha tv'er. Så kommer vi til kanaler. Når det gjelder Viasat må du ha et abb til hver tuner. Til Canal Digital kan du bruke Smart-Wi hvis du har de rette tunerne. Hvis du vet at du ikke skal bruke visse tv'er samtidig kan du korte inn på antall tunere og bruke samme tuner på de tv'ene du ikke skal bruke samtidig. Dette trenger ikke å bli så veldig dyrt hvis man er litt nevenyttig og setter seg litt inn i systemene. Kjører pr idag 4 tunere på 4 tv'er uavhengig av hverandre. Litt redusert på Viasat da jeg har har et abb, men klarer jo ikke å være i alle rommene på en gang. Derimot har jeg full tilgang på Canal Digital takket være SmartWi. Mvh Darkwing Endret 7. februar 2006 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå