PMnormal Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 For å ta en pause fra min sakrale serie bidrar jeg i dag med et bilde av guttungen igjen. Regn med at jeg vender tilbake til kirkene mine igjen, men dere trenge vel en pause fra misjoneringen min Dette er tatt for en uke siden. Guttungen har mistet sin første tann, og er ikke rent lite stolt over det. Downsizet bildet for å sende en mail til moren, men jeg kan jo like godt vise det til dere også. 20D med 50mm. Iso 800, 1/100s og f/2,8. Slo av lyset på badet og brukte kun det naturlige lyset som kom inn vinduet over til venstre. Denne gang har jeg fjernet en del støy i konverteringen. Jeg lurer på om det er litt vel glatt etter den behandlingen (synes selv jeg var litt tung på labben). Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hehe, stoltheten over å ha mistet sin første tann er ikke liten hos de fleste barn, undertegnede inkludert. Det var et stilig portrett. Fin belysning var det også. Støyfjerningen kan jeg ikke si så mye om, har ikke sett originalbildet, men syns ikke det var veldig glatt. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Nydelig hverdagsportrett, som også blir en glede å kikke på når du sitter på gamlehjemmet. Jeg synes ikke støyfjerninga er overdreven, og fargebalansen er meget bra. Tor Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Bra bilde, skikkelig skarpt og dypt jeg føler en liten 3d følelse når jeg ser på det Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Nok ett stilig bilde PMnormal Det er veldig artig å se små afrikanske (?) barn, de har ett så utrolig stolt uttrykk og en helt egenartet gnist i øynene. Endret 6. februar 2006 av oysfaerg Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Synes det var genialt jeg. Noe med uttrykket gjorde det ufattelig dypt. En stolthet man sjeldent ser. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Nok et flott bilde hvor du traff bra Kjenner igjen stoltheten ja... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Gøy å være pappa også Med en fot i afrikansk kultur, en i europeisk (han er mulatt), så er han både stolt og egen, for å si det slik. Flott at dere like bildet mitt. Til og med en goth-elsker ble jo smittet av det smilet Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Goth-elsker? Pffffffffft! Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Dette likte jeg. Fint lys og flott uttrykk på gutten. Synes kanskje det er litt undereksponert, men det kan være skjermen jeg sitter på nå. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Tror nok det er ganske nøytralt lys her. Takk for kritikk. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg likte også veldig godt bildet, fint uttrykk på gutten. Om jeg skulle sette fingeren på noe, så syns jeg linjen mellom badekaret og flisene som krysser rett i overkant av ørene på gutten kan virke forstyrrende. Jeg ville også forskjøvet litt høyre eller venstre, men ikke nødvendigvis mye. Men som jeg har skjønt er ikke du noen fan av det gyldne snitt, og jeg er ingen fan av "skolefoto". Men pent bilde, forstørr, inn i ramme, til slektninger og venner og opp på veggen med det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) ...Men som jeg har skjønt er ikke du noen fan av det gyldne snitt, og jeg er ingen fan av "skolefoto". Men pent bilde, forstørr, inn i ramme, til slektninger og venner og opp på veggen med det. 5569439[/snapback] Du har forstått meg. Den slags dilletanteri er jeg ferdig med for mange år siden, og det finnes andre tommelfingerregler for komposisjon. For eksempel hadde fiskebildet i en annen tråd en flott L-komposisjon. Likevel begynte flere å mase om det gyldne snitt. Der hadde fotografen valgt en annen komposisjonsløsning, som er like klassisk som det gyldne snitt, så ser ikke folk det. Til alle dere som maser om det gyldne snitt: Les lenger enn til side tre i kunstteoriboken deres. Da vil dere finne ut at det finnes flere regler for komposisjon. Dessuten skal ikke det sentrale midtpunktet i et bilde utgjøre det gyldne snitt, men hele bildet til sammen. Ellers har vel nesten alle skjønt at midtstilling av objektet, og god kontakt mellom meg og den jeg tar bilde av, en av de reglene som utgjør et typisk PMnormal-portrett. Jeg er ikke den eneste portrettfotograf som jobber slik. Det er forskjellen på et bilde med en bildefilosofi bak og en teknisk øvelse. Endret 7. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Du bor ikke i området rundt Asker og var på bølgelengden frisør på Mandag? Mener jeg så en helt lik gutt sammen med faren sin på den frisøsalongen serru. Ellers et fint bilde. Skarpt og spennende Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg bor helst der det ikke er for mye snø, altså ikke østafjells (eller i Norge i det hele tatt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå