Gå til innhold

VobSub på mini-itx

cyc

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har et mini-itx hovedkort med 800mhz CPU, 8MB int skjermkort, 256 RAM, 4 GB HD, int AC97 Lydkort.

Jeg prøvde å innstallere win2000 på den og se divx filmer. Det gikk bra når jeg satt ned kvaliteten på divx'en. Men når jeg skulle ha tekst på filmen, tror jeg ikke CPU'en taklet mer. Da ble lyd og bilde usynkronisert.

Samme skjedde med winXP.

Nå har jeg win98SE, og når jeg innstallerer vobsub så kommer det ingen tekst. Når jeg går inn på configen så kommer det cannot open eller noe sånt, dvobsub.ax.

Noen som vet om dVobsub funker med WIN98SE?

Eller noen andre erfaringer med MINI-itx hovedkort med divx og subtitles?

Håper på svar snarest mulig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har hatt en test på et oppsett av mini itx og Via cpu her på HW før. De konkluderte da med at divX ikke kan avspilles da Via cpu'en rett og slett er for svak. Kommer selv ikke inn på testene akkurat nå, men du finner det nok der. Det sies vel om Via C3 at selvom den har hele 933 Mhz, den raskeste av de, yter den ikke på langt nær det samme som en celeron eller Duron på samme hastighet.

Tenkte egentlig å kjøpe en slik selv til divX, men droppet det da det rett og slett ikke skal fungere.

"VIA satser spesifikt på kontormaskin-markedet med denne prosessoren, og streifer ikke engang innom noe som helst annet område. Hvilket potensiale denne prosessoren kunne hatt om den bare var kraftig nok for DivX..."

Testen har denne url'en: http://www.hardware.no/tester/cpu/via_c3/index.html

Ved nærmere sjekk av topic'en fant jeg ut at det er når man bruker c3 cpu'en på et standard hovedkort dette ikke fungerer. Bruker man Via sitt itx hk har denne en innebygget skjermkort løsning som gjør den istand til dette. Det garanteres på 800 mhz varianten, men under sterk tvil på 533 varianten og den er jo den siste som kjører uten vifte på disse hk'ene. Det kommer uansett nye utgaver av disse i oktober, så jeg venter for å se litt hva som skjer da. Øsnker jo ihvertfall selv en utgave totalt uten vifter, og det er ikke tilgjengelig pr idag.

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-09-21 15:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...