Gå til innhold

x1800xt 512mb og battlefield 2

Anbefalte innlegg

må si det er pussig at så mange med "fete" skjermkort sliter med BF2..jeg spiller 100% laggfritt og med super kvalitet i 1600x1200, 6XAA med følgende system.Radeon850XT.PE- 4000+san.diego-2GB Corsair.XL-Audigy2,zs-Abit,AN8,Ultra-75GB,Raptor.(3dmark05=6707) her går det som "i smør"..!(ingen ting er klokket overhodet).

5587359[/snapback]

Da tror jeg du er i en unik situasjon. Sikker på at du spiller i 1600x1200 :p ? Hva legger du i laggfritt ? fps ?

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1600x1200 85hz på min 19"hitachi crt skjerm..jo da,det går helt flytende og jeg opplever aldri "lagging" overhodet.Grafikken er helt nydelig å se på..jeg setter ALT i spillet på Max..jeg bruker kun 6xAA som det er støtte for i spillet. AF bruker jeg ikke da det ikke er innstilling i BF2 for det,og når jeg prøver med AF blir det "helt snålt". Derfor bruker jeg kun 6xAA og Mipmap detail på max i driveren..ellers ikke noe spesielt jeg kan komme på..aner ikke hva jeg ligger på i FPS men opplever som sagt spillet 100% flytende,og jeg er kresen(spiller hver dag) :D

kan legge til et par ting jeg tror hjelper på BF2.

1.Audigy2 zs har skikkelig HW støtte for BF2 og avlaster CPU en del på lyden.

2.jeg oppgraderte fra 3800+ til 4000+sandy og opplevde betydelig forbedring så en bra CPU er et" must".

3.likedan var det et stort steg å gå fra 1 til 2GB Ram-"et must"

4.jeg foretrekker å formatere når jeg legger inn ny driver til skjermkortet og er nøye med å få inn alle drivere osv FØR jeg legger inn antivirusprogrammer.!!(legg inn driveren med antivirus aktivt og du er "busted".)

5.sørg for at disken er defragmentert selv om du har nyinnstalert.!

6.ADSL linja mi er 3000/360. (aner ikke hva det har å si men det hjelper vel med bra ping)

7.når jeg spiller er alltid MSN og ALT annet av programmer deaktivert.!

Lenke til kommentar
1600x1200 85hz på min 19"hitachi crt skjerm..jo da,det går helt flytende og jeg opplever aldri "lagging" overhodet.Grafikken er helt nydelig å se på..jeg setter ALT i spillet på Max..jeg bruker kun 6xAA som det er støtte for i spillet. AF bruker jeg ikke da det ikke er innstilling i BF2 for det,og når jeg prøver med AF blir det "helt snålt". Derfor bruker jeg kun 6xAA og Mipmap detail på max i driveren..ellers ikke noe spesielt jeg kan komme på..aner ikke hva jeg ligger på i FPS men opplever som sagt spillet 100% flytende,og jeg er kresen(spiller hver dag) :D

2.jeg oppgraderte fra 3800+ til 4000+sandy og opplevde betydelig forbedring så en bra CPU er et" must".

4.jeg foretrekker å formatere når jeg legger inn ny driver til skjermkortet og er nøye med å få inn alle drivere osv FØR jeg legger inn antivirusprogrammer.!!(legg inn driveren med antivirus aktivt og du er "busted".)

6.ADSL linja mi er 3000/360. (aner ikke hva det har å si men det hjelper vel med bra ping)

5589202[/snapback]

Du kan jo alltids prøve 8x AF, :roll:

Men synes det høres litt bra ut. Men som sagt så er det dårlig koding, og ser at resultatene slingrer veldig. Blir nesten slik at du må være heldig for å få god fps.

Lenke til kommentar

en bra cpu får mest å gjøre når du skal makse fps på feks 1024 . Når det er snakk om 1600 *1200 feks med aa -af makset må skjermkortet gjøre store deler av jobben.

Dette har jeg testet ut lenge selv for å finne ut om det er nødvendig for meg å bytte cpu, og det er det faktisk ikke. For på siste nevnte instillinger flyter spillen like bra på dagens spill med en passe overklokket 3500vennice som på dyrere cpuer.

Men på en annens side sier ryktene at oblivion kommer til å dra nytte av dobbeltkjerner selv på høye instillinger, da blir det kjapt mer intresant from meg.

Så at loddebolten klarer dette laggfritt (er fortsatt ikke helt sikker på hva han legger i det men regner med at han mener aldrig dropp under 30-35fps) synes også jeg er litt snodig, men bra for ham

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Men synes det høres litt bra ut. Men som sagt så er det dårlig koding, og ser at resultatene slingrer veldig. Blir nesten slik at du må være heldig for å få god fps.

5590565[/snapback]

Jeg føler noe av det samme selv. Jeg får helt grei fps i bf2 på 6xaa og 1024x768, men i SF blir fpsen fort ubrukelig. Den kan droppe under 20fps til tider... Fantastisk irriterende, det gjør meg gal. Systemet mitt skal jo egentlig enkelt klare det skulle man tro? :hmm:

Lenke til kommentar

5589202[/snapback]

audigy 2 har vell ikke full HW støtte i BF2. Er vell kun X-FI som har støtte for dette. Og under dette vil du kun få EAX 2.0 osv.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Du kan få opp fps i battlefield ved hjelp av kommandoen:

renderer.drawfps 1

tror det var sånn. Du vil få to tall et er gjennomsnittlig fps og et er fps.

Lenke til kommentar
en bra cpu får mest å gjøre når du skal makse fps på feks 1024 . Når det er snakk om 1600 *1200 feks med aa -af makset må skjermkortet gjøre store deler av jobben.

Har også testa en del med ulike CPU hastigheter i bl.a BF2. Så lenge CPU går på 2.4ghz eller mere så går det meste glatt så lenge skjermkortet og ram oppfyller kravene.. Under dette merkes manglen på CPU kraft selv på høye oppløsninger.

Det som absolutt hjelper i BF2 er å få opp hastigeten på rammen. Merker stor forskjell på å kjøre rammen på 200 mot å kjører den på 250 HTT (500mhz). Det er faktisk skikkelig stusslig å kjøre på 250 over en lengre periode for så å sette den ned igjen. Den forskjellen er mere merkbar enn å øke bare CPU fra 2.2 til 3.0 ghz.

Lenke til kommentar
Ja det må jeg si.. Kjøpte kortet og er svært fornøyd.

Jeg lurer på to ting til.

Når jeg restarter maskinen bråker kortet mye og skjermen blir full i rare farger. Er det normalt?

Jeg fikk 7013 poeng i 3dmark 05. Er det bra eller dårlig?

Takk

5643902[/snapback]

7000 poeng i 3dmark05 sier lite, først og fremst fordi 3dmark05 er svært CPU-begrenset. Hva slags prosessor har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...