Gå til innhold

x1800xt 512mb og battlefield 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, X1800XT er rimelig nytt så jeg vet ikke hvor mye man kan si at drivere har utviklet sitt potensiale.

Forskjellen i kortene er hvertfall 25MHz på kjernen og 100MHz på ram(600/1400MHz på Powercolor og 625/1500MHz på Sapphire). Har jo litt å si, men kan vel anta at Sapphire kortet klokker lenger om det er aktuelt.

BF2 er jo også kjent for å kreve mye ram, men ser jo ut som du har dekket den siden.

Videre er vel BF2 et DX spill er det ikke? Ikke noe OGL i denne gården? Isåfall faller jo valget litt mer "naturlig" på ATi, om det er det eneste spillet du virkelig spiller.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

ATI skal vistnok kjøre BF2 hakket bedre enn Nvidia ja. ville nok gått for et x1900xt, som koster noen få kroner mer (sist jeg sjekket kotet det under 5000kr).

Snakker vi af og high image quality her?

Jeg vil ivhertfall MYE heller ha 1280 og 4xaa og 8xaf enn 1600 og bare 4xAA!

Men husk på at også BF2 krever mer ut av cpu en mange andre spill på markedet.

Men tror nok ikke du ville fått en så stor forskjell med x1800xt, gå heller for SLI eller x1900xt/x. Og 45 fps kommer jo veldig ann på siden det er store fps drop i BF2. (pga artillery osv..)

Med 6800U SLI og 4200+ (singel core) og 2GB ram, Dette yter gjerne oppimot/mer enn x1800xt og jeg må si at fps'en er på rundt 60 (4xAA,1280,8xAF, og Very high image quality + alt på fullt), men dropper gjerne ned i 25-30fps under "heavy" scener. :roll:

Synes fps'en på den testen var litt høye på BF2. Karnkje ikke en veldig krevede benchmark demo.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Nei et poworcolor x1800xt 512mb har også 625/1500MHz, men et shpphire kort er mye dyrere hvorfor det?

5579258[/snapback]

Hvis klokkefrekvensen og kjøleren er dem samme, så er kortet identisk, og da er det kun bundelen (det som følger med kortet) som teller inn. Eneste forskjellen er noen ganger at forskjellige produsenter overklokker kortene sine selv, og bruker nye kjølere. Men kortet forblir det samme! :thumbup:

Lenke til kommentar
Sjekk selv:

Powercolor X1800XT 600/1400

Sapphire X1800XT 625/1500

Videre er det dèt som gjør forskjellen i prisen, samt selvfølgelig bundel (spill&appz).

5579289[/snapback]

Nei, det der er bullshit. Jeg har kortet selv. Aldri stol på prisguiden.

Jeg har powercolor-kortet, og det yter meget bra. Årsaken er nok kun at komplett har noe tilbud på det kortet. Det er i hvert fall ingen grunn til å kjøpe sapphire istedenfor.

Jeg har forresten også flashet mitt med en sapphire x1800xt pe bios ;) . Da kjører det på 700/1600

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hmm, den er grei den. Får vel ta deler av skyløda jeg og, da jeg ikke gidder lete lenger enn prisguiden ;) . Men av min oppfatning skulle det da komme ut kort med lavere klokk, eller ble ikke dette noe av?

5579347[/snapback]

Tja, du har jo x1800xl, men det er jo ikke helt samme kort. Også er det ment å konkurrere med 7800gt(men den henger litt bak).

Lenke til kommentar
Så jeg kan kjøpe et powercolor og få samme ytelse som et sapphire som koster 1000,- mer?

5579398[/snapback]

Gå for det billigste du ;) . For øyeblikket er det powercolor. Du vil neppe angre på det, det yter utrolig bra i det aller meste :) (jeg fikk 9579 poeng i 3dmark 05 på forrige run)

Du vil få samme ytelse som med sapphire ja, siden begge er klokket til samme hastighet.

Forresten, daniel_984, du har linket til 256mb versjonen lenger opp :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
ATI skal vistnok kjøre BF2 hakket bedre enn Nvidia ja. ville nok gått for et x1900xt, som koster noen få kroner mer (sist jeg sjekket kotet det under 5000kr).

Snakker vi af og high image quality her?

Jeg vil ivhertfall MYE heller ha 1280 og 4xaa og 8xaf enn 1600 og bare 4xAA!

Men husk på at også BF2 krever mer ut av cpu en mange andre spill på markedet.

Men tror nok ikke du ville fått en så stor forskjell med x1800xt, gå heller for SLI eller x1900xt/x. Og 45 fps kommer jo veldig ann på siden det er store fps drop i BF2. (pga artillery osv..)

Med 6800U SLI og 4200+ (singel core) og 2GB ram, Dette yter gjerne oppimot/mer enn x1800xt og jeg må si at fps'en er på rundt 60 (4xAA,1280,8xAF, og Very high image quality + alt på fullt), men dropper gjerne ned i 25-30fps under "heavy" scener.  :roll:

Synes fps'en på den testen var litt høye på BF2. Karnkje ikke en veldig krevede benchmark demo.

5579257[/snapback]

Jeg kjører BF2 med X1800XT og AMD 64 3200+@2,5ghz, 2 gb ram DDR500. Alle innstillinger er på høyeste nivå, 4xAA/16xAF. Normalt er fps på 80-90, dropper ned mot 42-45 ved tunge scener. Kortet bruker PE-bios 700/800mhz, men selv med normal bios var fps god med samme innstillinger.

Lenke til kommentar

Slå meg om jeg tar feil, men har ikke X1800XL også 16 pipelines?

Skjønner at brikka er dårligere isåfall, men teoretisk om du finner en riktig fin batch kan du jo klokke opp til XT hastigheter. Altså jeg mener de har da ikke forandret arkitekturen på kortet eller kjernen, så om det stemmer kan du gjøre kupp.

Edit: Om du gidder å tråle forum etter forum etter riktige kjerner da.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...