HoaXed Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 heisann.. har en adresse; www.domene.no/index.php?page=kontakt og lurte på å legge til slik www.domene.no/[email protected] slik at 'id' skulle legges i ett text field på siden. ¨ Forslag?? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) <?php $mail = $_GET['id'] echo " din mail er $mail"; <? Endret 6. februar 2006 av stianiquniez Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Først og fremst må adressa være www.domene.no/index.php?page=kontakt&[email protected] (vet ikke om det går med mail i url egentlig?) og formen blir <?php $mail = $_GET['id']; echo " <form> <input type=\"text\" name=\"email\" value=\"$mail\"> </form> ?> Endret 7. februar 2006 av anners Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Når du har brukt koden ovenfor er du klar for neste utfordring, tenk hvis noen bruker denne adressen for eksempel: www.domene.no/index.php?page=kontakt?id=">Banan<input type="file I hodet mitt ser det ut som om det kan lage en smule trøbbel :o) Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ja, det blir selvsagt ikke noe veldig godt system. Hvorfor skal du egentlig hente fra adresselinja? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Ja, det blir selvsagt ikke noe veldig godt system. Hvorfor skal du egentlig hente fra adresselinja? 5565253[/snapback] Har mange journalister på siden min, og tenkte og lage ett lite kontakt skjema som besøkende kan sende mail til hver og en, så ved å trykke på en mail knapp ved journalisten skal den bli sendt til ett kontakt script hvor mailen allerede er oppført. For da å slippe å lage ett nytt script for hver enkelt journalist, tenkte jeg på dette Pluss at jeg gjerne ville lære meg hvordan dette gjøres til senere formål.. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det er mange andre måter som er mye greiere da. F. eks. kan du lage en database med brukerid og mail (pluss Navn osv hvis du trenger det), og heller hente ut brukerid'en fra adresselinja. Så henter du ut informasjonen fra databasen til journalisten med riktig brukerid. Ikke så veldig godt forklart kanskje, satser på du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Det er mange andre måter som er mye greiere da. F. eks. kan du lage en database med brukerid og mail (pluss Navn osv hvis du trenger det), og heller hente ut brukerid'en fra adresselinja. Så henter du ut informasjonen fra databasen til journalisten med riktig brukerid.Ikke så veldig godt forklart kanskje, satser på du skjønner hva jeg mener. 5566761[/snapback] Mm.. Dette vil kanskje også føre til økt sikkerhet.. Skal prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå