fiskekongen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Var ikke sikker på om dette kom under bildekritikk, men det finner jeg vel fort ut. SKal lage ett banner til en websiden til ett enkeltmannsforetak, og lurte hvordan dere syns dette så ut: Noen tips: Endret 6. februar 2006 av fiskekongen Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Ikke meningen å være kjip, men syns det ser amatørmessig ut. Veldig klipp og lim-feeling, og kjedelig font. Jobb mer med å finne en spennende font, og kanskje bruke en eller annen effekt på den, bare ikke overdriv. Resten ser veldig tydelig limt på ut. Jobb mer med å få blendet bildene bedre på bakgrunnen. Kanskje en annen bakgrunn hadde gjort seg og, det er smak og behag. Ellers skal du ha skryt for å ikke ha slengt på drøssevis av filtre og effekter på alt, slik de fleste gjør. Håpløst når man ikke klarer å se hva noe er fordi det er skjult bak masse rot. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 helt enig med personen over her.... Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Takker så mye. Som sagt så er jeg fersk med fotoshop. Og dere har helt rett, er klippt og limt på. Er ikke gjort en dritt mere. Er motivene greit plassert da? Hvordan "blender" jeg bildene bedre på bakgrunnen slik du sa? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Plasseringen er vel ok. Mange måter å gjøre sånt på. Hovedsaklig få farger og lysforhold til å stemme overens. F.eks. her ser vi at bildene er ganske forskjellige fra bakgrunnen. Forskjellig lyssetting, forskjellig fargenivåer og andre faktorer. Er ikke ekspert på området selv, men man kommer gjerne langt med å justere levels, hue/saturation, kontrast og slike ting. Ofte kan autofunksjonene i disse fungere, andre ganger ikke. Verdt et forsøk. En annen måte er å kjøre på med ekstreme settings, filtre og altmulig, men det anbefales ikke. Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Har nå lagt på litt skygger og litt sånn. Ble det noe bedre, eller er det like flatt? Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Har nå lagt på litt skygger og litt sånn. Ble det noe bedre, eller er det like flatt? 5562731[/snapback] Vanskelig å si om det bedre når det bare er ett bilde her... Generelt så synes jeg det er helt greit med pålimte bilder på et slikt banner, men at de da bør være tydelig pålimt, så man ser at det er med vilje - og at det ikke bare skyldes dårlig håndverk. Når man klipper ut bilder så blir det ofte en liten halo rundt utklippet, som på fiskestengene. Ofte kan denne fjernes ved å bruke Layer&Matting/Defringe, evnt Remove Black eller White Matte. En annen måte er å Ctrl-klikke på layeret i panelet, Select/Modify/Contract 1 pixel. Select/Invert og Erase. Evnt med en liten feather før eller etter Invert. Hvis man har for få piksler kan det dog forsvinne litt vel mye av objektet... Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Ja den haloen rundt fiskestengene gjorde jeg i Photoshop Siden de syns det ble veldig flatt la jeg på litt glow, siden det ikkel ble pent noe shadow på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå