BigJackW Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Jeg og en kompis har en liten fight om hva en ISP er. Jeg mener at det er Internett levrandøren, fex Telenor Online ADSL og Nextgentel er 2 forskjellige ISP'er Men han andre mener at det er Nettverks navn! Hva er rett? Endret 6. februar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Internet Service Provider, så ja, leverandør. De andre tenker nok på 'IP'. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Da hadde jeg rett da Tt.mrX Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Altså: Jeg har sett bevis på at Isp har mange andre betydninger. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 ISP står for Internet Service Provider - et selskap som leverer tilgang til internett. http://www.webopedia.com/TERM/I/ISP.html Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/Isp Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Altså: Jeg har sett bevis på at Isp har mange andre betydninger. 5562060[/snapback] Joda, kan bety 'In System-Programming' også, men det har absolutt ingenting med Internett å gjøre, er vel embeddedprogrammering av ROM-brikker etc. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Ja... Jeg kunne selfølgelig tatt feil.. Men jeg har sett med egene øyne at isp har en annen betydning. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) En internettleverandør (forkortes ISP fra engelsk Internet service provider) er et selskap som tilbyr personer eller selskaper tilgang til (leie av) Internett- og andre relaterte tjenester som f.eks. oppbygging av websider og e-postkontoer på sin server. Tjenestene leveres fra NIX og helt frem til kunden. En ISP kan enten ha egen NIX-tilknytning og eget IP-nett mellom sine servere og aksessnodene, eller han kan leie tilknytning og IP-transport av en annen ISP. IP-nettene til ISP-ene utgjør i praksis Internett backbone i Norge. Kilde: wikipedia.org Endret 6. februar 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå