drvannnordstrom Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hvordan gå fram når jeg har følgende situasjon: Jeg ønsker å sette opp et web-kamera i leiligheta. Desverre så er plassen dette kameraet er tiltenkt, ca 7-8 meter unna den stasjonære pc'en. Finnes det web-kamera med trådløs overføring eller må jeg finne meg en giga lang USB-kabel (hvis det i det hele tatt finnes...og ikke koster skjorta!). Er det noen av dere som har vært borti samme type problem, eventuelt hvordan løste dere den saken?? PS! Jeg kan IKKE bruke min bærbare, da denne er med meg ofte når jeg forlater huset....og det er nettopp da jeg har bruk for dette kameraet :-) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 D-link trådløse kameraer. Dlink har også et med vanlig nettverkskabel. Versjon fra Trust. Men prisene er relativt stive, fra 1750 kr og oppover. Har ikke testet noen av de, men skal du bruke vanlige webkamera med kabel, må du trolig ha et som har motion detection (bevegelsessensor). Annen fordel med enkelte modeller er innebygd webserver, varsling og andre fancy funksjoner. Dvs at du kan overvåke uten å ha annet enn router og ADSL-modem på, selv om du er et annet sted. Husk også at det er visse retningslinjer knyttet til overvåkning. Tror det er relativt kurant på hjemmebane (bør opplyses om), men sjekk Datatilsynet sine sider. Håper dette er til hjelp. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Akamera-->Webkamera Rapportert, så blir sikkert flyttet snart. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 USB-standarden spesifiserer vel 5 meter som maksimal kabellengde, så det er nok et lan/wlan kamera som er tingen her, som Bolson nevner. skal du bruke vanlige webkamera med kabel, må du trolig ha et som har motion detection (bevegelsessensor).De fleste "standard" webcams med usb-kabel har vel ikke innebygget bevegelsesdetektor, det er vel noe som gjøres i softwaren som medfølger. Det er også mange tredjeparts softwareløsninger som byr på til dels avanserte funksjoner, som bevegelsesdeteksjon, maskering osv. Min erfaring med Trust er litt blandet, har vært borti alt fra elendige til brukbare produkter. Har ikke vært borti kameraet Bolson linker til her, så legg gjerne ut dine erfaringer om valget skulle falle på dette. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Min erfaring med Trust er litt blandet, har vært borti alt fra elendige til brukbare produkter. Har ikke vært borti kameraet Bolson linker til her, så legg gjerne ut dine erfaringer om valget skulle falle på dette. 5566038[/snapback] + 1 (produkter som virker ennå, samt produkter som jeg reklamerte på i løpet av 2 uker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå