Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre med naboen?

the_fire

Anbefalte innlegg

På veien fra skolen pleier jeg å gå over en eiendom. Men i dag sa han at jeg ikke fikk lov til å gå over den.

Hva kan jeg gjøre? Annet enn å gå rundt. Har vurdert et brev.

Kom med forslag!

Etter oppfordring er denne posten gjort mindre slem.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kanskje søke kommunen omtillatelse til å benytte deg av en ferdselsvei som tilfeldigvis krysser naboens eiendom. Så lenge du ikke sliter ut en plen eller gjør annen skade på eiendommen, kan vel ikke kommunen være enig i naboens forbud mot at du skal få sette foten din på hans eiendom?

Lenke til kommentar
Har vurdert et brev, men det vil bli for høfflig.

5561921[/snapback]

Hvorfor det? Det er hans eiendom. Det er du som har noe å tape, ikke han.

(På bildet ser det riktignok ut som du går langs grensen og ikke over eiendommen).

Foreslår også at du kutter ordet "kjipt" i tittelen og endrer innholdet i første post slik at det ikke høres ut som du er ute etter hjelp til dævelskap. Det vil vi ikke ha på dette forumet.

Lenke til kommentar

Fortsett å gå der. Dette er Norge og ikke USA. Sålenge du følger folkskikk og ikke titter åpenlyst inn i vinduer, bråker eller ødelegger noe så er det mest sannsynlig at det er du som vil vinne frem hvis saken blir tatt opp.

Fredrikrb, mener du at man skal gå klar alle tomtegrenser? Da hadde det jo vært umulig å komme seg frem her i landet... Bare for å komme frem til mitt eget hus må jeg kjøre på privat vei, noe som eieren ikke har lov til å nekte meg siden det er eneste fremkomstvei. Det eneste han kan kreve er at vi er med å betaler utgifter til vedlikehold av veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...