Gå til innhold

Frostvæske, Longlife vs vanlig?

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på frostvæske her?

Foreløpig kjører jeg vannkjølingen min med LongLife G30 kjøpt på biltema. Brukte bare litt over 1dl på ca 1liter vann. Tror ikke jeg fikk noen særlig temperatur økning. Flasken fra biltema er rød og selve væsken er rosa. Inneholder 60-100% 1,2-etandiol. Er jo glimrende å kjøpe batterivann og kjølevæske fra biltema pga den fine lave prisen :)

Har lest her for lenge siden at det var noen som hadde dårlig erfaring med LongLife kjølevæske, at det la seg noe tykt belegg eller no. Noen som har peiling?

Hva er egentlig forskjellen på vanlig frostvæske og longlife? :hmm:

Kjøpte LongLife pga jeg trodde den skulle være bedre, beskytte bedre mot korresjon. Skal mekke litt på vannkjølingen min nå og skal skifte vann, så derfor lurte jeg på om jeg skal fortsette å bruke LongLife G30.

Endret av TC80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig frostvæske kan inneholde silisium (sand) som skal slipe bort korrosjon i bilmotorer. I et system som består av mye plast er selvsagt ikke det helt optimalt. Hvis du skal bruke Biltemas bør du altså bruke den røde. Ellers har http://www.mekonomen.no Red Line Waterwetter (41-10040). Det er litt dyrt (157 kr/flaska), men på den andre siden er den veldig drøy, og kjøler litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...