Gå til innhold

Hjelp: Kretskort mellom LCD dis og parallellport

Anbefalte innlegg

Jeg går på service elektronikk og vi skal flytte nå, og derfor kivtte oss med en del kopi maskiner. jeg tenkte jeg kunne ta LCD skjermene fra disse kopimaskinen og se om jeg klarte å koble dem til PC'n. _Men_ jeg trenger da et lite kretskort som gjør at jeg får dette på parallell porten. Noen som har link til enten ferdig laga kretskort eller kretskort tegninger?

(Hvis jeg for dette til, så vil jeg legge de jeg ikke bruker selv for salg :!: )

Mvh bIsk0p :)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veeel, som posten starta med. Jeg skal ta LCD display fra noen kopimaskiner som vi skal kaste på skolen. Så jeg vet ikke hva de heter. Er heller ikke sikker på hvordan dem ser ut. Men mener at noen av dem er "vanlig" 21x4(eller hva de nå pleier å være) når det gjelder størresle iallefall.

Lenke til kommentar

Navnet er ofte trykt inn, eller på et klistremerke montert på kretskortet. Det er skjeldent navnet består av ord, oftest tall og bokstaver blandet.

Grunnen til at du trenger dette navnet er fordi display opperer med forsellige binær serier inn, og du får ikke fikset et kontrollerkort uten dette :)

Lenke til kommentar

Det er nok navnet ja. Navnet i seg selv har ingenting med binær serien å gjøre, det går mer over på porter i digital teknikken(noe jeg ikke skal forklare nå)

Men for meg ser det ut til at kontroller kortet er montert på. Du trenger nå "bare" å finne ut hvilken kabel som skal hvor på paralellporten, og programmere et lite skript som kjører dette. Jeg tviler, men det kan hende LCD Smartie eller lignende programmer klarer dette.

Siste avsnitt kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, da dette er utenfor mine kunnskaper.

Håper dette hjalp deg noe :)

Lenke til kommentar

Ja, det er et kort festa til LCD displayet, men jeg er usikker på om jeg kan bruke dette, eller om jeg burde ta det av. Er litt kjedelig å ta det av vis jeg kan bruke det lixom. Men fra det kretskortet, er det jo ferre ledere enn en parallell port her ... Må jeg finne ut hvilke av parallellport lederene jeg skal bruke da? Hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...