e321 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hei Jeg har ett par kasser med delefilter og diskanter(som faktisk var ganske bra ), men desverre så er 10"ene sprengt. Så kom jeg over MGR høytalerene på Ljudia.. de med sånn sølv farge i midten.. så lurte på om dette hadde vært noe å puttet i? Har ett Logitech X-530 som står for lyden nå.. dette er alt jeg har. Eller, har en forsterker til de kassene jeg snakker om. Den er på 2x100w i 8ohm, så tror det burde gå fint med 10"ene. Hvordan blir lyden egentlig? Trenger ikke bruke de som sub bass, for der har jeg x-530 settet hvis det trengs. Det som jeg tenkte var at jeg satt de 2 kassene med MGR elementer som front høytalere, og bruker logitech anlegget som center/bak og evt. sub... Går dette?(altså, dont get me wrong, jeg VET det går.. men hvordan blir lyden med MGR høytalerene i forhold til det jeg har nå ? Sikkert greit å kjøre stereo også hvis jeg ska 'dra på' litt ) Kom evt. med andre forslag til elementer SOM koster under 547,- for paret, inkludert frakt Mvh Espen EDIT: Ja, jeg har skrivefeil i topic Klarer ikke å endre den... Endret 6. februar 2006 av e321 Lenke til kommentar
e321 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Er disse her altså...: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...127%20&cart_id= Men fant også disse som kanskje kunne vært aktuelle; http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...067%20&cart_id= Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) MGR elementer er generelt dårlig kvalitet og dette baserer jeg på utallige utalelser fra de som kan dette her ganske bra.. Endret 7. februar 2006 av Knudre Lenke til kommentar
Lydfreak Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Ljudia har ikke bare dårlige elementer, for å få klarlagt det med en gang. De selger blant annet Vifa, Scan-Speak og Peerless. Elementer som man faktisk finner i vanvittig gode høyttalere rundt om kring... Når det kommer til høyttalerne dine, må basselementet passe til høyttalerkassa som du har. Ikke bare fysisk i hullet, men elementets måleparametre må passe til kassa... EDIT: Skriveleif... Endret 7. februar 2006 av Lydfreak Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 de mgr elementene du snakker om er elendige. hadde to slike for noen år siden, skulle egentlig inn i bilen men de låt så ræva at de kom seg ikke dit engang. anbefales absolutt ikke. ville ikke bruk mindre enn 1000,- for 2x 10" hvis du er ute etter litt kvalitet... også må du tenke på dette Lydfreak sier, elementene må passe til resten av høyttalerdesignet. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 okay.. noen som har erfaringer med de P-audio elementene ? eller noe fra p-audio i det hele tatt? Kassen er bare ett par liter for stor, men kan vel putte oppi litt mer dempeull e.l ? Lenke til kommentar
Tandstad Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ljudia elementer er generelt dårlig kvalitet og dette baserer jeg på utallige utalelser fra de som kan dette her ganske bra.. 5563189[/snapback] He sjølv peerless 7.1 sett med 2 dynabel brontes, og om du meiner det lyd dårleg, så er det noko gale med hørselen din! Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ljudia elementer er generelt dårlig kvalitet og dette baserer jeg på utallige utalelser fra de som kan dette her ganske bra.. 5563189[/snapback] He sjølv peerless 7.1 sett med 2 dynabel brontes, og om du meiner det lyd dårleg, så er det noko gale med hørselen din! 5569112[/snapback] Sorry, min skrivefeil.. Mente selfølgelig MGR elementene Lenke til kommentar
e321 Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Tror jeg går for ett bredbånds element fra P-audio... hvis ingen har noe negativt å si om dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå