Gå til innhold

Samsung D600E tråden


Chivas

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å sette opp slik jeg kan mottta mine mailer på D600, men skjønner ikke en dritt... :hmm:

 

Kontonavn: ?

Brukernavn: ?

E-postadresse: [email protected]

Svaradresse: ?

Bruker-ID: ?

Passord: ******

SMTP-server: ?

SMTP-port: ?

Protokolltype: POP3 eller IMAP4 ??

POP3/IMAP4 server: ?

POP3/IMAP4 port: ?

 

Noen som vet hva jeg ska fylle inn på disse tingene?? Eneste jeg vet er E-postadresse

og passord... :ermm:

Har en helt vanlig hotmail konto og som dere ser er E-postadressen: [email protected]

 

Noen som kan hjelpe meg her?? :ermm:

Endret av Victory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt lyst til å sette opp slik jeg kan mottta mine mailer på D600, men skjønner ikke en dritt... :hmm:

 

Kontonavn: ?

Brukernavn: ?

E-postadresse: [email protected]

Svaradresse: ?

Bruker-ID: ?

Passord: ******

SMTP-server: ?

SMTP-port: ?

Protokolltype: POP3 eller IMAP4  ??

POP3/IMAP4 server: ?

POP3/IMAP4 port: ?

 

Noen som vet hva jeg ska fylle inn på disse tingene?? Eneste jeg vet er E-postadresse

og passord... :ermm:

Har en helt vanlig hotmail konto og som dere ser er E-postadressen: [email protected]

 

Noen som kan hjelpe meg her??   :ermm:

5660631[/snapback]

 

 

Du må ha klar diverse opplysninger fra de du får e-posttjenesten fra. Du finner det på deres hjemmeside eller support.

 

Merk at ikke alle e-posttjenester tilbyr nedlasting eller sending av e-post annet enn på internett. F.eks Hotmail.

 

Her er en guide:

 

Kontonavn: F.eks Min e-postkonto

Brukernavn: Fornavn og etternavn. F.eks Ola Nordmann

E-postadresse: [email protected]

F.eks [email protected]

Svaradresse: Om du vil at svarene til e-posten din skal sendes til en annen e-postadresse

Bruker-ID: Brukernavn når du logger deg inn for å lese e-post. F.eks mittbrukernavn

Passord: ****** (passordet du bruker)

SMTP-server: Server for e-post du sender.

F.eks smtp.online.no

SMTP-port: Denne kan stå som den er.

Protokolltype: POP3 eller IMAP4 ??

Som oftest er valget pop3. Dette er serveren for e-posten du mottar.

POP3/IMAP4 server: F.eks pop3.online.no

POP3/IMAP4 port: La denne stå som den er.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
ok  :thumbup:

Men har sjekket litt på hotmail og der finner jeg ikke noen med dette emne... :ermm:

Kanskje det er slik du sier att det ikke støttes.. :hmm:

 

Men takk for raskt og godt svar  :thumbup:

5660982[/snapback]

 

 

Mange av de gratis nettbaserte intenettmail-tjenestene tilbyr ikke pop3, slik at man også kan hente e-posten i Outlook. Dermed har man ikke noen henvisninger til pop3-server. Årsaken er frykt for misbruk, spesielt i form av spam.

 

Hos enkelte kan man betale for å få flere fasiliteter, blant annet pop3.

 

Dersom du vil ha internettbasert mail som tilbyr pop3, kan du prøve den gratis mailtjenesten på www.start.no. Tjenester som tilbys kunder, tilbys

fra blant annet Telenor og NetCom. Eller man kan bruke mailtjeneste fra internettleverandøren.

 

Det er enklere og sikrere å tilby pop3 overfor kunder, for disse må jo registreres med navn og adresse etc. i kundedatabasen.

 

På Hotmail kan man registrere seg som dronning Elizabeth om man så vil.

 

Fordelen med internettmail med pop3 er at man kan bruke tjenesten på internett, hjemme via f.eks Outlook, av og til på wap, eller via mobiltelefonens egen e-postleser, for de modellene som har det.

 

Alt dette kan man gjøre, dersom man f.eks er kunde hos Telenor eller NetCom. Hos Telenor kan man også varsles via SMS dersom det kommer ny e-post.

 

Jeg bruker Telenor, men får videresendt e-post fra andre pop3 mail-leverandører. Jeg sender e-posten enten via SMTP-serveren til Telenor (fra mobiltelefonen) eller serveren til min internettleverandør (fra hjemme-PCen). Dette fungerer helt flott.

 

Så sørger jeg for at mailen forblir på serveren når jeg laster den ned, og at den ikke slettes fra serveren dersom jeg sletter den på mobilen.

 

Håper dette lille "kurset" kan være av praktisk nytte. Lykke til!

Lenke til kommentar
alle meldinger jeg mottar lagres på SIM-kort! hvordan ordner jeg sånn at de lagres i telefonminne?

5662287[/snapback]

 

Ved å trykke 'velg' på venstre softtast, kan du flytte meldinger til telefonen. Du kan f.eks legge dem inn i en egen mappe der.

5662347[/snapback]

 

 

jeg vil at meldingene skal havne der automatisk, uten å måtte flytte dem.. er jo utrolig latterlig hvis dette ikke er mulig

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen en uke nå og har noen spørsmål.

 

1) Skjermdelen min sitter ikke helt 100% fast i utklappet form så hvis jeg trykker på noen av de nedereste tastene, slider den litt innover, er dette normalt?

 

2) Er det en enkel måte og få lagret sendte meldinger på?

 

3) Går det ann og få "blitslampen" bakpå til og lyse uten og gå inn på kamerainnstillinger, i form av en snarevei eller lignende?

 

4) Jeg har litt problemer med talekvaliteten, får litt ekko av min egen stemme nå jeg snakker med andre, er dette en gyldig "klagegrunn"

 

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Har hatt telefonen en uke nå og har noen spørsmål.

 

1) Skjermdelen min sitter ikke helt 100% fast i utklappet form så hvis jeg trykker på noen av de nedereste tastene, slider den litt innover, er dette normalt?

 

2) Er det en enkel måte og få lagret sendte meldinger på?

 

3) Går det ann og få "blitslampen" bakpå til og lyse uten og gå inn på kamerainnstillinger, i form av en snarevei eller lignende?

 

4) Jeg har litt problemer med talekvaliteten, får litt ekko av min egen stemme nå jeg snakker med andre, er dette en gyldig "klagegrunn"

 

Håper på svar...

5663271[/snapback]

 

 

Sv 1) Tror det er litt ulikt fra telefon til telefon.

 

Sv 2) Du kan vel velge 'Send' og 'Lagre og send'. Sistnevnte.. ja det sier seg selv.

 

Sv 3) Ja, du kan holde inne 0-tasten, den med et blitzlyn på.

 

Sv 4) Vet ikke, men kan ikke tenke meg det. Det kan ha med dekning å gjøre. Det kan jo også være en feil med telefonen, og da stiller det seg annerledes. Har ikke selv hatt problemer med dette.

Lenke til kommentar
Driver og overfører mp3 til tlf (noe som forøvrig går utrolig sakte!). mp3 låtene kan jeg kun legge inn i tlf...og ikke rett på minnekortet. Er det noen mulighet til å legge det rett inn på minnekortet, slik at jeg slipper å gjøre som nå ---> legge noen til tlf, for så å overføre til minnekort før jeg kan legge flere inn på tlf?....

5660334[/snapback]

 

Prøv å gå inn på Innstillinger-> Telefon innstillinger -> USB innstillinger og velg minnekort.

 

Har ikke testet dette, men kan man ikke overføre direkte da?

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt over alle kontaktene mine til PCen med Phone Editor.

jeg bare valgte SIM-kort, og drog dem over til PC.

Men nå finner jeg dem ikke igjen?! hvor blir di av?

Dem export knappen virker jo selfølgelig ikke!, jeg velger at den skal exportere i det og det fomate, og skal lagres i den og den mappe, men den kommer jo ikke! hva gjør je feil?!

 

YES! nå fikk jeg det til :D

Endret av Pålny
Lenke til kommentar
Nå har jeg lagt over alle kontaktene mine til PCen med Phone Editor.

jeg bare valgte SIM-kort, og drog dem over til PC.

Men nå finner jeg dem ikke igjen?! hvor blir di av?

Dem export knappen virker jo selfølgelig ikke!, jeg velger at den skal exportere i det og det fomate, og skal lagres i den og den mappe, men den kommer jo ikke!  hva gjør je feil?!

 

YES! nå fikk jeg det til  :D

5674124[/snapback]

 

Hva er vitsen med å skrive en post når du finner ut av det selv før du er ferdig å skrive ?? :hrm:

Endret av Victory
Lenke til kommentar
Driver og overfører mp3 til tlf (noe som forøvrig går utrolig sakte!). mp3 låtene kan jeg kun legge inn i tlf...og ikke rett på minnekortet. Er det noen mulighet til å legge det rett inn på minnekortet, slik at jeg slipper å gjøre som nå ---> legge noen til tlf, for så å overføre til minnekort før jeg kan legge flere inn på tlf?....

5660334[/snapback]

 

Prøv å gå inn på Innstillinger-> Telefon innstillinger -> USB innstillinger og velg minnekort.

 

Har ikke testet dette, men kan man ikke overføre direkte da?

5672358[/snapback]

 

Oky, skal sjekke det neste gang jeg overfører.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Når jeg kobler til mobilen med USB-kabelen, finner ikke systemet noen driver for mobilen, selv om CD'en "Samsung PCStudio 3" står i. Noen forklaring..?

:hmm:

5675184[/snapback]

 

Har du innstallert driveren?

 

Det må gjøres før du kjører PCStudio....

5675335[/snapback]

 

Nei, jeg vet ikke hvor driveren finnes. Fulgte ikke med noe annet enn PC Studio- CD'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...