Gå til innhold

min første side og jeg trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg fant et web hotell som tilbyr 5 gig gratis plass.

stedet heter 0moola

De tilbyr ikke php grunnet større sjans for hacking.

Det som er saken er at jeg sliter med front page express og ikke får til noe annet enn enkle tekst sider.

Noen som kan si meg et program som er litt bedre og gratis? (må kunne ha flere mellomrom og mulighet til lodrett skillle (sånn som i word)

Håper noen skjønner hva jeg mener.

ps er veldig ny på alt som har med html koding osv... (eneste jeg har drivi med før er piczo.com)

Hilsen en litt deperat nybegynner.

edit: Skrive feil

Endret av halvis_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke rart du sliter FrontPage Express er et svært gammelt program og ikke beregnet på å skrive ny HTML kode med CSS. Jeg husker selv jeg begynte med det og det var ikke akkurat lett å lage pene sider (piczo er faktisk bedre) og det blir ikke alltid likt i FrontPage som i nettleseren som man prøver å vise den i. Etterhvert begynte jeg å utforske kode-view greia i FrontPage Express og tilslutt med litt lesing greide jeg å skrive html kodene får hånd.

Å skrive html kodene får hånd er absolut å ambefal vis du har god tid og er villig til å lære det. Da får du korrekt html kode og det blir lettere å lese siden din for søkemotorer og det er også lettere å utforme siden slik som du ønsker den. Vis du er villig til å gjøre dette vil jeg anbefale en litt avansert teksteditor å skrive kodene i f.eks. Notepad++ eller noe lignende. Det finnes mange gode læringssteder på internett bl.a. W3 School og Html Dog.

Bilder til design kan du lage i The GIMP eller Photoshop.

Vis du dermed ikke har tid til å lære html/css kan du bruke en såkalt WYSIWYG editor, dvs en editor hvor du kan lage en hjemmeside uten bruk av html/css koder (sånn som FrontPage Ekspress).

Vis du skal bruke en slik editor er det et hav å velge mellom. FrontPage (ikke FrontPage Express) følger med i Office Pro (koster penger), men den er ikke anbefalt å bruke. Dreamweaver fra Macromedia er en av de beste på markede, men er ganske dyr (koster mange tusen!)

Vis du vil ha en gratis er det mange å velge i mellom, selv har jeg ikke noe erfaring med gratis WYSIWYG programmer/editorer, men vis du søker på:

WYSIWYG editor på Google får du opp mye.

EDIT: La til litt linker.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...