Bjarnez Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg sitter i et win-xp nettverk og kjører ntfs-partisjon på hardiskene mine. når jeg skal dele ressurser fra disse må jeg hver gang legge til brukeren "everyone" under sikkerhetstaben. Dette er blitt litt slitsomt i lengden. Noen som vet hvordan denne kan ligge der som default?? Et annet raskt spørsmål: hvordan kan jeg dele en mappe til kun en bruker med et passord, fra en annen maskin?? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 ingen som har hatt samme problem?? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 ingen som har hatt samme problem?? Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 fikk ikke med deg om du kjører win2k eller winxp...(sikkert xp) vet ikke om winxp har IIS, men du kna hvertfall bruke den....(hvis ikke du vet hva jeg snakker om så søk på forumet tror noen har spurt om det før) da kan du sette på anonymus tilgang og det andre spørmsålet ditt fatta jeg ikke helt...sitter på en annen maskin i nettverket og du skal dele en mappe på din maskin...til han ? det blir vansklig uten noe remote kontrol programmer.... men du kan alltids bruke denne da, fin hvis du skal feks bare gi han noen filer mongomaskinenminc$ da får du tilgang på hele c disken.... (obs må ha admin? og/eller full tilgang på brukern du logger deg in med) Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 kanskje jeg forklarte meg dårlig? (det er hele tiden snakk om winxp) Når man deler en mappe som ligger på en ntfs-partisjon må man høyreklikke på mappen og velge "share this folder", men også gå innom security tabben å legge til brukeren "everyone" for at alle skal få tilgang. Mitt spørsmål er derfor følgende: Hvordan kan man unngå å gjøre dette hver gang, slik at brukeren "everyone" ligger der automatisk?? Relatert til dette lurte jeg også på: Hvordan kan man i et winxp nettverk dele en mappe slik at kun en maskin eller bruker får tilgang?? Brukeren trenger ikke være lokal. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 herregud,, noen må da vite hvordan man legger passord på filer i et winxp nettverk?? Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Det går ikke hvis du har WinXP Home Edition. I Pro kan du klikke på en knapp og få opp avansert fildeling. Everyone skal ligge som default på alle mapper (untatt et par) hvis ikke du har vært og fiklet på de. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 har pro. Men hvordan er det med passord da?? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 er det virkelig ingen som vet hvordan man legger passord på en mappe i winxp??? Jeg skal bruke det i en slik sammenheng at f.eks en bruker, med admin rettigheter, på en annen maskin kan åpne den delte mappen,, i et lokalnettverk. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Høyre-klikk på katalogen, "sharing" eller deling.. Resten finner du ut selv. Husk: Bumping er ikke tillatt, fy fy:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå