Gå til innhold

Oversikt over score i 3dmark03

dark|dog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okai. Den har jeg sett, da! Kanskje 3Dmark05 blir mer riktig for programmet jeg skulle teste kortet i. Flight Simulator 2004 fra MS. De kreves nokså mye. Samt. vil jeg jo spille en del FPS spill. Har et 7800GT kort på tur bortover til meg så jeg får håpe det blir bra. Har vist ca 54 GB/sek i minnebåndbredde. Er det bra? Sier dette mye om ytelsen?

Lenke til kommentar

Egentlig virker det som svært mange er mye mer CPU bevisst enn meg. Hadde jeg brukt en XP2200+ hadde folk kommet og klaget og sagt at den var elendig. Men ville ikke den funket omtrent like godt til spilling om man hadde et skikkelig skjermkort? Minne: Om man har CL3 kontra CL2 er det stor forskjell her? Timings? 2-2-4-4 er dette bra? Noen som har en enkel liten oppskrift på å få kraftig score i 3dmark (slik at den blir bra til spilling)? Annet enn bare å si: kjøp det dyreste du finner! Mistenker minnehastigheten å spille en svært stor rolle her!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Skal du ha mest poeng i 3dmark03 må du nok klokke cpu'en din til 2.4ghz eller 2.6ghz. For i benching vil cpu'en din bremse på scoren betraktelig. Men i spill når du skrur opp eyecandy og oppløsning, klarer din 3500+ jobben ganske greit.

5576008[/snapback]

Takker for svar! Fikk mega bra ytelse med det nye kortet og den nye maskinen! Fikk en XP 3700+ som kjører på 42 grader max load med standard kjøler? Kan dette tyde på at prosessoren er av høy kvalitet? (Heldig med stepping). Jeg burde klare å klokke den ganske bra om jeg setter på en bra kjøler (noe jeg ikke har nå).

Skjermkortet kjører på standard innstillinger.

Legger ved et bilde fra spillet Flight Sim 9 så dere ser at det er ganske mye eyecandy å hente om man kjører kortet hardt! :)

fs101.JPG

74 fps ganske stabilt i slikt spill er ganske så brukbart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...