Irish Coffee Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hei. Jeg har sette en del flotte portrettbilder hvor man får en flott "myk" tone på bildene. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forklare, men det er kanskje typisk på motebilder? Sterke farger, store kontraster, men likevel ganske soft. Det kan også gjelde sort/hvitt, men samme "regler" gjelder. Noen som har noen ideer på dette? Hva gjør dere når dere skal redigere portretter? Hvis noen har gode og dårlige eksempler så er det flott. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Kopier layer. Filter - blur - gaussian blur, kjør på ganske mye så det blir veldig uklart. Sett layeret til screen, overlay, eller soft light. Rettere sagt, prøv deg fram her, det kommer helt an på hva slags bilde det er. Noe sånt du tenkte på? EDIT: leif Endret 6. februar 2006 av SirMaximus Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Eller så finner du er bra gratis plugin (filter) her:) Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Takk for tips. Denne tråden kunne sikkert passet bedre i "fototeknikk" da det er like mye snakk om teknikk når man tar bildet. Tar også mot tips om dette ved portrettfotografering. Hva benyttes helst som bakgrunn uten å gå til innkjøp av saker og ting? Er det best med en hvit vegg feks, eller er det andre bakgrunner som enkelt kan fikses? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Igjen, smak og behag. Det kan selvfølgelig photoshoppes om man ønsker det. Hvit bakgrunn er vel det mest tradisjonelle innen modellfotografering, og muligens portretter også. Hvit vegg, gigantisk papirark.. et eller annet ensfarget, matt og jevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå