abene Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Spammere skal få det tøffere Forbukerombudet varsler tøffere kamp mot de som sender uønsket e-post (spam). Spammere kan vente bøter på mange hundre tusen kroner. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Glimrende! Jeg håper de utvider straffen til å også omfatte epost sendt til private, øker strafferammen og gjør det enklere å forfølge spammere. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Noen som har hørt om indirekte spamming? Det er boter som søker seg igjenom sider etter e-postadresser og gir de til andre som sender ut spam. Blir man tatt for det? BTW: Hvordan lager man en sånn bot? Som søker igjenom internettsider? (Skal ikke SPAMME! Bare lære...) Lenke til kommentar
G Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hadde en litt ufullstendig gjennomgang av en del spam på min e-post boks her om dagen. Fikk ikke kommet igjennom hele listen, men fikk ut ihvertfall følgende avsenderland på min oversikt: China, Korea, USA, Australia, Frankrike, Romania, Estland, Polen, Italia, Tsjekkia, Taiwan, Solomon øyene med flere. Lurer derfor litt på hvordan en norsk organisasjon tror at de skal klare å bekjempe SPAM som ser ut til å være et internasjonalt fenomen. Jeg har foreløpig ikke sett noen norsk SPAM avsender PC. Ofte vil jeg tro at SPAM kommer fra såkalte Zombie-PC'er. En zombi-PC er en som har blitt hacket, som hackeren har full kontroll over. En PC kan gjerne bli hacket om den har diverse "windows-sårbarheter" eller liknende som ikke er patch'et. En brannmur er alfa og omega for å unngå å bli hacket. En bør likevel være oppmerksom på at selv det å ha brannmur ikke er noen Garanti for å sitte med en hackerfri PC. Hackeren kan når han har en del zombi-PC'er benytte disse til forskjellige formål. Et slikt formål er å sende ut SPAM. Et annet fenomen er å bruke slike zombi-PC'er som angrepsmaskineri. Les: Distributed Denial of Service Attacks (DDoS). DDoS er en ekkel operasjon som en hacker kan benytte for å få en favorisert webside til å gå i knestående!! Endret 6. februar 2006 av G Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Selv om vi ikke har et veldig stort problem med spam som er sendt fra Norge, er dette en glimrende måte å vise at vi ikke tolererer spam og jeg håper dette får andre land til å følge etter og lage strenge lover for spam (og ikke minst opprettholde det). Men jeg tviler på at dette er nok for å bekjempe spam, sansynligvis må vi alltid godta litt spam i innboksene våre (selv om vi har spamfilter ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå