Fenrik Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har dette hovedkortet med 1GB minne (2x512MB pc3200 Twinmos). Har lyst til å oppgradere til 2GB minne. Lurer på å kjøpe 1 stk 1GB brikke med tanke på oppgraderingsmuligheter. Er det greit å kombinere en slik brikke med de 2 gamle 512 brikkene, eller bør jeg kjøpe 2 1GB brikker? (Hadde håpt å slippe unna med utgiftene for 1 brikke.) Hvordan bør jeg i tilfelle plassere disse brikkene? Har fint lite peiling på dual channel... -Og til slutt; bør jeg kjøpe enda en Twinmos brikke hvis jeg skal kombinere dem? Har ikke planer om å overklokke. Lenke til kommentar
Fenrik Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) [bUMP] Ingen som har erfaring om det går greit å blande 2x 512 brikker og 1x 1024 brikke? ...og evt hva man mister av ytelse? Endret 7. februar 2006 av Fenrik Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Du skal kunne bruke 3 minnebrikker på det HK, fant ihvertfall ingen advarsler mot det på asus sin side. Det vil da IKKE kjøres i dual-channel, for å kjøre i dual-channel MÅ det være 2stk eller 4stk minnebrikker.. Det må også stilles litt på timings med mer enn 2stk minnebrikker (1T må settes til 2T). Lenke til kommentar
Fenrik Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Takk for svar. Da regner jeg med å kjøpe 2x 1GB brikker. -Og da har jeg 2 kjappe spørsmål til: 1: Bør jeg kjøpe Twinmos siden de 2 første brikkene på 512 er Twinmos, eller kan jeg f.eks kjøpe Geil? (Fortsatt ikke planer om å bruke mer penger på minne som overklokker bedre) 2: Skal man plassere 2 like brikker i lik farge i slotene på hovedkortet for å bruke dual-channel? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Anbefaler absolutt Geil.. 2stk minnebrikker i samme farge blir dual-channel ja.. Lenke til kommentar
Fenrik Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Er de nevnte Geil brikkene bedre enn Twinmos selv om de har dårligere timings? (Twinmos: 2,5/3/3/8) (Geil: 3/4/4/8) Har hørt rykter om at timings ikke har altfor mye å si i et Intel Pentium system... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå