Gå til innhold

Noen som er flinke på unattended install?

Anbefalte innlegg

Prøvde å installere både Windows XP og Windows 2000 samtidig via nettverk ved å bruke en bootdisk som henter filer fra serveren. Det virket som om det gikk greit. Men på Windows 2000 maskinen fikk jeg følgende feilmelding:

Windows NT could not start because the following file is missing or corrupt:

<Windows Root>\System32\Ntoskrnl.exe

Edit: Når jeg kjørte recovery console så jeg at WINNT mappen på 2000-maskinen faktisk heter C:\ôWINNTö

Hvorfor? Jeg regner med det er dette som gjør at det ikke fungerer. Reparasjon fungerer heller ikke fordi programmet ikke finner WINNT.

Og på Windows XP maskinen får jeg under installasjon feilmelding om at den ikke finner den første filen. Når jeg prøver å hoppe over, skjer det samme med alle andre.

Så sjekket jeg I386 mappen på WinXP mappen på serveren og fant fram til filen den ikke fant. Så så jeg at den filen var opprettet i dag på det tidspunktet installasjonen holdt på og brukeren "AutoInstall" hadde fulle rettigheter til den.. ??

Har dette noe med answer-filen å gjøre? Fordi jeg ser at i den filen ligger dette:

TargetPath=\WINDOWS

Skal det stå C:\WINDOWS istedet? For det virker rett og slett som om installasjonen prøver å installere over kildefilene..

Edit: Prøvde å sette C:\WINDOWS, men da fikk jeg feilmelding om at \c: ikke kunne opprettes! :cry: Skjønner ikke hvorfor dette abosolutt IKKE skal fungere!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...