Gå til innhold

Tips til backup program

Makky

Anbefalte innlegg

Trenger et backup program som kan brenne ut valgte mapper på angitt tidspunkt, så lenge det finnes en dvd/cd i brenneren.

Er det noen som har tips til et slikt program?

Det er det samme om det er shareware eller freeware.

Takk for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har DVD/CD brenner trenger du et brenneprogram. Nero er det beste og versjon 6 og 7 inneholder i tillegg eget program for backup.

Imidlertid blir ikke backup'n nødvendigvis bedre med et program. Det forutsetter at du er rimelig strukturert mht. hvor du lagrer ting etc og min erfaring er at du er best tjent med å gjøre backup'n manuelt når du har lagret ting du ikke vil miste.

Lenke til kommentar

Hva med Symantec Ghost? Man kan i allefall stille inn "Schedule Incremental Backups" der, men jeg vet ikke helt hvordan det funker da jeg kun tar manuelle backups av min egen PC med dette programmet.

Kommentaren til denne funksjonen som kommer opp i programmet: "Create a daily, weekly, or monthly schedule for automatic incremental backups".

Forøvrig tror jeg ikke man kan velge å kun brenne ut mapper med dette programmet, kun hele harddiskpartisjoner (jeg har versjon 9.0 av programmet, det finnes en versjon 10 også - mulig man har flere muligheter i den nyeste versjonen).

Løsningen kunne i såfall f.eks. være å legge de aktuelle dataene som det skal tas backup av på en egen partisjon eller noe sånt? Programmet er i allefall ikke så veldig dyrt, koster 400-500 kroner fra symantec.com.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...