mr messenger Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Finnes det DVD plater på over 4.7 GB? Jeg trenger det egentlig. Jeg har en del skolearbeid som jeg skulle hatt brent ut. 532 filer, 20 mapper | 2,80 GB 1325 filer, 156 mapper | 9,42 GB Dette tilsvarer: 1857 filer, 176 mapper og tilsammen: 12,22 GB. Jeg ville gjerne hatt alt det på 1 DVD plate. hvis det finnes så store plater. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Etter å ha skumlest gjennom disse sidene og tidligere erfaringer, mener jeg å huske at dette ikke finnes.. Ennå Du kan jo prøve med ekstern harddisk Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Ja, det finnes. Du må se etter DL (Double Layer) + eller - plater, men brenneren din må støtte brenning av disse. De er også dyre, selv om de har falt i pris den siste tiden, regner jeg med. Desverre finnes det enda ikke så store DVD-plater, altså til å romme 12,22 GB. Du kan jo vente på Blu Ray, som er rett rundt hjørnet nå, eller? Endret 6. februar 2006 av _Adler_ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Uansett må du ha ein spelar med støtte for Dual-Layer. Då kan du kjøpe 8,5GB-plater og få det ut på 2. Lenke til kommentar
dale Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 med tanke på hvor mange filer og mapper du har er det jo ikke noe problem å lege det på 3 plater? og brenn ut to sett. Jeg stoler ikke på noen som helst for for datalagring. ta backup av backupen til backupen Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 med tanke på hvor mange filer og mapper du har er det jo ikke noe problem å lege det på 3 plater? og brenn ut to sett. Jeg stoler ikke på noen som helst for for datalagring. ta backup av backupen til backupen 5560651[/snapback] Støtter dette forslaget iallefall Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hva med å bruke winrar med recovery/par files og crc samt høy komprimering? Endret 6. februar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har ingen rettigheter til å installere noe på skolens PCer. De har heller ikke winrar. Det er nesten ingen pcer som har f.eks Nero. Jeg bruker kun XP sin integrerte brenner når jeg brenner ,ed 700 MB's cd'r der. Jeg kan selvfølgelig prøve med ekstern harddisk. Jeg har en slik "ICY Box" men mangler harddisk til den. Da kan jeg vel bare kjøpe en vanlig harddisk? Og så koble til via USB i den pcen på skolen. så kommer det opp et eget vindu som er den nye harddisken inne i boxen... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Var ikke klar over at dette var en PC i et administrert nettverk. Jeg ønsker ikke oppfordre til "ulydighet" her. Spør de som har ansvar for nettverket hvorvidt det er greit at du kobler til ekstern harddisk da virus osv. er en risiko. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Vær forsiktig å få gjort dette så fort som mulig da det er lite smart å stole på skolens it sjefer når det gjelder sikkerheten av filene dine. Feks ved hvert nye termin slettes som oftest alt som ligger på alle servere. Dette gjøres iallefall på min forrige og nåværende skole Men spør de, de har sikkert noen gode tips til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå