Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link trådløst nettverk ustabilt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en D-Link trådløs router og en Acer bærbar pc med integrert 802.11b/g wireless LAN kort.

Jeg klarer fint å koble meg opp til nettet, men ofte blir nettet plutselig ustabilt. Det kan gå fra 54 Mbps til helt ned til 1 Mbps iløpet av en liten stund. Hvorfor er det slik?? Hva kan jeg gjøre for å få den stabilt på 54 Mbps?

Takker på forhånd for svar og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve siste firmware til din d-link router. Dlink er som kjent ganske ustabil, men hvis man finner den riktige firmware, vil man leve et godt liv med dlink også, hehe. Min dlink 624+ har ikke klikket en eneste gang siden sist firmware oppdatering. Jeg har skrudd av router funksjonen, så den jobber kun som en aksesspunkt. Også er routern ganske retnings kresen, du må nesten finne et godt sted å plassere routern for optimal signal mottak. Kan hende at innebygde nettverkskortet er ikek så bra heller. Prøv å oppdater driver på den også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok først før noen firmwareoppgradering vurdert hvordan signalstyrken og signalkvaliteten lå an der pc`n har problemer .

Er det bedre og dermed mindre problemer med nettet når du er nærmere routeren så villet jeg prøve en DWL-50AT antenne på 5dBi istedet for den orginale på 2dBi noe jeg har hatt god erfaring med på problemsteder .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...