Gå til innhold

BenQ DW1650 - Noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
samcki : Tror du er litt på blåbærtur egentlig.

Benq er benq ..

Nå skal det sies at en plextor 740 er en benq1640. Kun denne. Det er mao benq som har laget denne driven, ikke plextor.

Forøvrig har benq mye bedre brennere enn plextor.

5562826[/snapback]

Så det er absolutt ingen forskjell på disse brennerene? Bortsett fra navnet såklart...

Lenke til kommentar

Prisforskjellene finner du på enhver sjappe

Informasjon om 740 finner du på plextor sine egne sider. Det er mange av funksjonene i plextools som IKKE er støttet av denne brenneren (fordi det ikke er en ekte plextor). Detajer om akkurat hvilke, finner du forhåpentligvis der.

Informasjon om q-suite finner du på benq sine sider.

Eller du kan bare ta mitt ord for det siden jeg faktisk puster og lever for testing av brennere :)

Holder for tiden på med en test av plextor 755, og jeg må si at dette er en stor skuff.

Lenke til kommentar
Holder for tiden på med en test av plextor 755, og jeg må si at dette er en stor skuff.

5569628[/snapback]

Gleder meg til å se noen resultater! :thumbup:

Den klarer vel forhåpentligvis 16x brennehastiget

Offtopic: Hvor har det blitt av OC-Freak? Mistenkelig stille fra den kanten :hmm:

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med BenQ 1650 BCAC sålangt.

Har kun testet 2 forskjellige typer plater på den foreløpig.

BenQ 1650 BCAC

OPTODISCR008 : Får enormt med feil på slutten av platen. Ender med kvalitetsprosent = 0% Brent med hastighet MAX.

MCC 03RG20 : Denne platen har jeg ikke fått under 99% kvalitet på. Brent på MAX.

Med BenQ 1640 BSOB

OPTODISCR008 : Ligger på 94% til 98% i Nero cd-dvd speed.

MCC 03RG20 : Ligger på 98% til 99% i Nero cd-dvd speed.

Lenke til kommentar

Hei kka2!

Velkommen til forumet :)

Desverre er det ikke så enkelt som å se på kvalitetscoren på en scan, Jeg har prøvd å forklare det her.

Hadde satt pris på om du posta disse scans : (brennt med DW1650)

OPTODISCR008 (Kjent for laber kvalitet)

MCC 03RG20 (Pleier å være bra, men sjeldent så gode som dine)

Lenke til kommentar
Hei kka2!

Velkommen til forumet :)

Desverre er det ikke så enkelt som å se på kvalitetscoren på en scan, Jeg har prøvd å forklare det her.

Hadde satt pris på om du posta disse scans : (brennt med DW1650)

OPTODISCR008 (Kjent for laber kvalitet)

MCC 03RG20 (Pleier å være bra, men sjeldent så gode som dine)

5570980[/snapback]

Takker for velkomsten, men faktum er at jeg har vært medlem på forumet siden 2000 :) Etter omleggingen av forumet mistet jeg mine brukeropplysninger :)

Er klar over at kvalitets-scoren ikke forteller alt, men det er en god indikasjon. Skal se hva jeg får gjort med noen screenshots. Når det gjelder Optodisc platene, så kjøpte jeg 200 slike på et tilbud PS-Data hadde for en stund siden. Har ca 15 plater igjen, og til mitt bruk har dem fungert ok. Noen brenninger har gått skeis, spesielt de siste jeg brant på min nå pensjonerte Plextor 708. Har ikke fått feilbrenninger på BenQ 1640 på disse platene, men 2 feilbrenninger på 1650. Har ikke testet med ny firmware. Verbatim (MCC 03RG20) har fungert meget bra.

Lenke til kommentar

Står mellom med eller uten lightscribe selv.

Funksjonen tillater enkelt å skrive bilde på dvden, men markedet for "DVD labels" er vel ikke så stort og vanskelig å finne på nett (Vet dere om noen nettsider)

Nemlig såpass stress å selv scanne inn dvd-bildet for og så skrive det til kopien, at jeg da heller dropper det, med mindre det dere kan tipse meg om gallerier? :)

Lenke til kommentar

Når kom DW1650 ut på markedet? Kommer denne til å overta og bli BenQs nye suksessbrenner på lik linje med DW1620 og kanskje DW1640 (er ikke helt sikker hvor populær den ble), tror dere? Lønner det seg å heller velge DW1655 fremfor DW1650 (200 kr mer)?

Hvorfor/Hvorfor ikke? Er det flere forskjeller på de enn at DW1655 har Lightscribe, noe DW1650 ikke har?

Kan man benytte seg av Lightscribe funksjonen så mange ganger man vil, det er ikke noe som blir slitt og må byttes ut med jevne mellomrom (man må selvsagt ha Lightscribe DVDer)?

Takk, dere er til stor hjelp ;)

Lenke til kommentar

Fikk en 1655 idag selv, må si meg strålende fornøyd med den.

Lightscribe funksjonen fungerer meget bra, mye bedre en forventet :)

Dvdbrenningen er også en fryd, stillegående og allround en god brenner :). Den har også fått gode anmeldelser alle stedene jeg fant på nettet , så tror ikke den event. blir noe dårlig valg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...