thotta Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg skal kjøpe med en ny 80 GB hardisk. Jeg har en WD Caviar 80 GB allerede, og tenker derfor å kjøpe en til for å kjøre raid. Den typen for ytelses optimalisering, ikke speiling. Jeg har den standard WD Caviar'en med 2 mb cache. Vil det sikreste være å kjøpe en helt identisk, eller kan jeg fint kjøpe Special Edition med 8 mb cache ? (Prismessig er det jo (nesten) ingen forskjell). Kan det tenkes at den store cache'en på den ene disken kan forstyrre raiden ? Noen som har prøvd dette ? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg tror at det skal gå helt fint, men siden den ene disken er tregere vil den sakke tempoet slik at begge vil gå i 2mb cache. (correct me if I'm wrong) Lenke til kommentar
tore- Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Kjøp 2mb, vil jeg si.... Raid0 opperer slik at den får dårligsteytelsepådiskenx2 Derfor vil et innkjøp av wd 8mb cache være bortkastet penger til et raid0 system Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå